بسته دانشگاه های تابناک؛
تابناک:نتوانستیم برنامه را آن‌گونه که لازم بود، مدیریت کنیم که دلیل آن کم‌تجربگی و کمبود نیروی با تجربه ما است. فشارهای روانی این چنینی که با اجرای هر برنامه از بیرون به مسئولان دانشگاه و دانشجویان وارد می‌کنند موجب شده تا نیروهای با تجربه خسته شوند و فعالیت را کنار بگذارند.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 11 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.

استان اصفهان یکی از استان هایی است که در زمینه دانشگاه فعال بوده و این نهاد های آکادمیک هم از لحاظ کمی و کیفی گستره خوبی در این استان دارند، با توجه به این مسائل شنبه ها قصد داریم به بررسی اخبار و اتفاقات دانشگاهی استان بپردازیم.

طعم تلخ یک جشن در دانشگاه اصفهان!

کانون هلال احمر دانشگاه اصفهان هفته گذشته جشنی با عنوان "پروانه‌های امید" برگزار کرد که به دنبال آن برخی گروه‌ها که در چند ماه اخیر به شکل‌های مختلف به دانشگاه اصفهان فشار وارد کرده به نحوه برگزاری این جشن انتقاد کردند و سرپرست دانشگاه اصفهان را مسئول برگزاری آن دانستند.

مهرداد بهامیریان- دبیر کانون هلال احمر دانشگاه اصفهان- با اشاره به حواشی و متن این جشن به خبرنگار ایسنا گفت: برنامه "پروانه‌های امید" به منظور حمایت مادی و معنوی از کودکان مبتلا به سرطان برگزار شد و کانون هلال احمر حدود 20 نفر از کودکان مبتلا به سرطان بیمارستان سیدالشهدا را برای شرکت در این برنامه دعوت کرد. قصد داشتیم برنامه شادی برای روحیه دادن به این بچه‌ها برگزار کنیم، اما متأسفانه در روز جشن هیچ‌کدام از بچه‌های سرطانی به دلیل اینکه شرایط خروج از بیمارستان را نداشتند، نتوانستند در جشن حضور یابند و حمایت کانون تنها محدود به حمایت مالی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای که اجرا شد با آنچه برنامه‌ریزی شده بود تفاوت داشت، افزود: نتوانستیم برنامه را آن‌گونه که لازم بود، مدیریت کنیم که دلیل آن کم‌تجربگی و کمبود نیروی با تجربه ما است. فشارهای روانی این چنینی که با اجرای هر برنامه از بیرون به مسئولان دانشگاه و دانشجویان وارد می‌کنند موجب شده تا نیروهای با تجربه خسته شوند و فعالیت را کنار بگذارند. ما هم به دلیل همین فشارهای روانی نتوانستیم آنچه می‌خواهیم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: قصد کانون هلال احمر دانشگاه انجام کار خیر بود، اما برخی از افراد حاشیه‌ها و دروغ‌هایی می‌سازند که فشار روانی ایجاد می‌کند و کاری می‌کنند که افراد خسته شوند و نخواهند چنین فعالیت‌هایی انجام دهند.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه اصفهان گفت: از دکتر طالبی، سرپرست و دیگر مسئولان دانشگاه که خامی و کم‌تجربگی ما باعث فرصت دادن به بدخواهان آنها شده و متحمل حملات ناجوانمردانه و بی‌اخلاقی عده‌ای شده‌اند، پوزش می‌طلبیم.

بهامیریان با اظهار تأسف از اقدام افرادی که از کم‌تجربگی چند جوان برای رسیدن به اهداف خودشان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند، ادامه داد: هرچند این مسئولان به سودجویی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها عادت دارند اما ازآنجایی‌که سبب این مورد اخیر کم‌تجربگی ما بوده، کانون هلال احمر دانشگاه اصفهان عذرخواهی خود را رسماً از رییس دانشگاه اعلام می‌کند و امید دارد که به چشم فرزندان جوان و بی‌تجربه خودشان نگاه کنند و همچنان حمایت پدرانه خود را از ما دریغ نکنند.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان در روز چهارشنبه -15 مهرماه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

نظر به انتشار گزارش و فيلمي جعلي در مورد برگزاري جشن كانون هلال احمر در برخي از وبسايت‌هاي خبري، روابط عمومي دانشگاه اصفهان به جهت روشن شدن اذهان عمومي اعلام مي‌دارد كه فيلم پخش شده مربوط به اين مراسم نبوده و حاشيه سازي‌هاي مغرضانه برخي از سايت‌هاي خبري در خصوص اين فيلم، با هدف تشويش اذهان عمومي در آستانه بازگشايي دانشگاه صورت گرفته است.

دانشگاه اصفهان از آن جا كه رسالت خود را فراهم نمودن محيطي امن و آرام در جهت آموزش و پژوهش علمي مي‌داند، اينگونه حاشيه سازي‌ها و پخش تصاوير جعلي را اقدامي خصمانه عليه رسالت دانشگاه و شان و منزلت دانشجويان دانسته و از مراجع قانوني پيگير ماجرا خواهد بود.

صنعتی اصفهان در جمع 800 دانشگاه برتر جهان

گروه رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: بر اساس رتبه بندی سال 16-2015 میلادی، دانشگاه های برتر در پایگاه رتبه بندی تایمز، دانشگاه های علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی تهران، صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و تهران در بین 800 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.
به گزارش گروه رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان(ISC): رتبه دانشگاه های علم و صنعت ایران و صنعتی شریف در بازه 500-401، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی تهران در بازه 600-501 و صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و تهران در بازه 800-601 قرار گرفتند.

ISC اعلام کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران با اولین حضور خود در رتبه بندی جهانی تایمز توانست بالاتر از همه دانشگاه های کشور قرار گیرد. این دانشگاه پیش از این در رتبه بندی آسیایی تایمز توانست رتبه 69 آسیا را کسب کند. حضور مستمر دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در جمع دانشگاه های برتر جهان نشان دهنده رشد کمی و کیفی این دانشگاه ها در امر پژوهش، آموزش، جایگاه بین المللی و صنعتی است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در اولین تجربه حضور در جمع برترین های جهان توانست در جمع 600 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

گروه رتبه بندیISC در ادامه گفت: در فهرست 800 دانشگاه برتر جهان، موسسه فناوری کالیفرنیا همچون سالیان گذشته رتبه نخست را در این رتبه بندی کسب کرده است. دانشگاه آکسفورد رتبه دو و دانشگاه استنفورد رتبه سه جدول را به خود اختصاص داده است.

گروه رتبه بندیISC افزود: به رغم سرمایه گذاری کلان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در آموزش عالی جهت ارتقاء جایگاه علمی خویش در جهان، کشور ایران با داشتن 8 دانشگاه در جمع 800 دانشگاه برتر توانست بر این منطقه تسلط پیدا کند. دانشگاه های کشور عربستان سعودی که حرف اول را در حوزه آموزش عالی در بین سایر کشورهای عربی می زنند تنها 3 جایگاه از 800 جایگاه موجود را در بین برترین های جهان به خود اختصاص داده است.

جشنواره ازدواج سالم در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان!

جشنواره ازدواج سالم با شعار پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، 22مهر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جشنواره ازدواج سالم را با شعار پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، همراه با برپایی غرفه‌های مشاوره در این دانشگاه برگزار می‌کند.

از محورهای این جشنواره می توان به سلامت روان ازدواج، سلامت باروی و سلامت بارداری اشاره کرد.
جشنواره ازدواج سالم، ۲۲ مهرماه از ساعت ۸-۱۳در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

درگذشت دو استاد دانشگاه‌های آزاد اصفهان در حادثه منا

دو تن از اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای اصفهان و شهرضا در میان کشته‌شدگان فاجعه منا بودند.

عباس معلمی (معاون پژوهشی واحد شهرضا) و حاج سید ابراهیم جباری فر (فارغ‌التحصیل و استاد واحد اصفهان) در میان کشته‌شدگان حادثه منا هستند.
حمید میرزاده- رییس دانشگاه آزاد اسلامی- طی پیامی در گذشت این دو استاد را تسلیت گفته است.

مدیران اصفهان نسبت به علم و فناوری توجیه نیستند!

مهدی جمالی نژاد در مراسم اهدا "مارال" (قوچ شبیه سازی شده در معرض منطقه حفاظت شده قمیشلو به شهردار اصفهان)، اظهار کرد: در سال 1381 دغدغه این بود که چرا مشکلات اصفهان رفع نمی‌شود و در آن زمان تصمیم گرفته شد تا نخبگان خارجی به اصفهان آمده و چالش‌ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی چالش‌های اصفهان توسط نخبگان خارجی تنها نسخه‌ای که آن‌ها برای اصفهان پیچیدند چیزی جز این نبود که گفتند اصفهان دیگر تاب ترکه‌های صنعت را ندارد، افزود: آن‌ها سال‌ها پیش به ما گفتند آلایندگی برای اصفهان کافی است، صنعت دیگر برای این کلان‌شهر جواب نمی‌دهد و آنچه که باید در اصفهان مورد توجه قرار گیرد چیزی جز صنایع Hi Tech نیست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تنها راه نجات اصفهان حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان است، تاکید کرد: متاسفانه مدیران اصفهان نسبت به علم و فناوری توجیه نیستند؛ اولین کریدور علم و فناوری کشور در اصفهان ایجاد شده و شهرک علمی تحقیقاتی مدت‌ها در حال فعالیت است؛ جالب است که با وجود گذشت 14 سال از این امر هنوز هیچ یک از مدیران اصفهانی نسبت به علم و فناوری توجیه نیستند و نمی‌دانند دقیقاً می‌خواهند با این مقوله چه کار کنند مثل اینکه این موضوع برای آن‌ها گنگ است.

جمالی نژاد اضافه کرد: واقعاً اتفاق ناگواری است که مدیران یک استان با ظرفیت اصفهان برداشت درستی از مقوله علم نداشته باشند و اگر جهادگران دانشگاهی نبودند و جهادگران حوزه علمی پا پیش نمی‌گذاشتند نگرانی ما باید چندین برابر می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اصفهان شهر پاک باشد و به عنوان اکو شهر مطرح شود، چاره‌اي جز این نداريم كه به سمت تبدیل دانش به ثروت برویم، زيرا امروز دیگر فولاد، ذوب آهن، پلی اکریل و صنایع سنگین حرفی برای گفتن ندارند و جهان به سمت دانش‌های بنیانی و اقتصادهای دانش محور حرکت کرده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در بدو ورود به شهرداری اصفهان اولین مرکزی که افتتاح شد مرکز نوآوری و خلاقیت در شهرداری اصفهان بود و مرکز فناوری شهری نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود چراکه ما می‌دانیم که حرکت به این سمت گریز ناپذیر است و اینجا دقیقاً همان مکانی است که شعار نه غربی و نه شرقی کاربرد ندارد بلکه شعار هم غربی و هم شرقی کاربرد پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
متاسفم که بدون تحقیق هر خبری را درج می کنید.یک بچه دبیرستانی مسئول کانون که از کمیته انضباطی ترسوندنش چطور متنی خبری و پخته می تواند بنویسد.(صرفا جهت اطلاع)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار