تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
همزمان با هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی ، معاونین پرورشی شهرستان بویراحمد با حضور در بارگاه امامزاده قاسم ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت این هفته با حضور بر مقبره آیت الله ملک حسینی یاد این عالم وارسته را گرامی داشتند .
کد خبر: ۱۰۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 01 March 2023

در این مراسم ضمن اجرای برنامه مولودی خوانی به مناسبت اعیاد شعبانیه ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به ایراد سخن پرداختند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ابتدا ضمن خیر مقدم به حاضران گفت : مربیان و معاونین پرورشی به عنوان سربازان عرصه تربیت مسئولیت بزرگی در تعالی جامعه دارند.
دلشاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ، افزود : بر اساس این بیانیه علم و دانش آشکارترین وسیله اقتدار یک دولت است و اروپا به وسیله همین علم و دانش بیش از 200 سال بر دنیا حکومت کرده است و اکنون هم در کشور ما حدود 35 میلیون جوان و نوجوان جویای علم و دانش هستند که عمده این گروه ها زیر دست ما فرهنگیان آموزش می بینند .
کورش دلشاد توجه به معنویت و اخلاق را از دیگر شاخص های بیانیه دوم عنوان کرد و گفت : معنویت و اخلاق در بحث دشمن شناسی ، اقتصاد و مهمتر از آن ها سبک زندگی مهم است و بر محور انسانیت و اخلاقیات استوار است .

گردهمایی بر مرقد آیت الله ملک حسینی / عزتخواه : معلم بدون قدرت تجزیه و تحلیل ، اسیر کلاس است / دلشاد : مربیان پرورشی محرم اسرار و سنگ صبور هستند / ماجرای دانش آموزانی که به فرمانده نظامی قوت قلب دادند ! / حاشیه : تذکر جدی به برخی معاونین پرورشی !

دلشاد ادامه داد : مربیان و معاونین پرورشی هم محرم اسرار و هم سنگ صبور هستند بنابراین توجه به حفظ این جایگاه بسیار مهم است .
وی ادامه داد : خاستگاه این هفته از جمله اقدامات شهیدان رجایی و باهنر بوده ضمن اینکه مراکز تربیت معلم هم از جمله اقدامات ارزشمند این دو شهید است که همه ما دوره هایی را در این مراکز به کسب تعلیم و تربیت گذرانده ایم.
دلشاد گفت : هدف از هفته امور تربیتی و تشکیل این نهاد ، دفاع از ارزش ها ، انسانیت و اعتقادات است .
وی ادامه داد : بیانیه گام دوم انقلاب را داریم که رهبری به دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخته و بر همه راه های پیموده شده صحه گذاشته اند و ما این بیانیه را منشور  انقلاب اسلامی می دانیم و اکنون وظیفه ما این است که این توصیه ها را اجرا کنیم.

معلم بدون قدرت تجزیه و تحلیل ، اسیر کلاس است
مدیر کل آموزش و پرورش هم در این برنامه گفت : برگزاری این مراسم در کنار بارگاه امامزاده قاسم و فرزند دانشمند وی عالم وارسته آیت الله ملک حسینی به منظور ارزش گذاری بر شخصیت معنوی علمای دین است چرا که این علما هویت دینی ما هستند و باید این هویت را حفظ کنیم .
حسنعلی عزتخواه با بیان اهمیت و جایگاه مربیان تربیتی با ذکر خاطره ای از سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان در دیدار خود با وی ، اظهار داشت : "سردار خرمدل بیان کرد که در راهپیمایی 22 بهمن چند دانش آموز نوجوان کنار من آمدند و با شهامت بیان کردند که از این تهدیدهای دشمنان نترسید و هر جا نیاز داشتید اعلام کنید تا ما وارد میدان شویم " که این یعنی حاصل کار خوب و تربیت انقلابی دانش اموزان توسط معلمین دلسوزی که اینگونه با صلابت سعی در دلداری و قوت قلب دادن به یک فرمانده مقتدر نظامی هستند .

گردهمایی بر مرقد آیت الله ملک حسینی / عزتخواه : معلم بدون قدرت تجزیه و تحلیل ، اسیر کلاس است / دلشاد : مربیان پرورشی محرم اسرار و سنگ صبور هستند / ماجرای دانش آموزانی که به فرمانده نظامی قوت قلب دادند ! / حاشیه : تذکر جدی به برخی معاونین پرورشی !

عزتخواه با بیان این نکته که مربی تربیتی باید الگوی جامعه باشد ، افزود : در این هفته یاد بزرگان و علمایی همچون شهیدان بهشتی ، مطهری ، رجایی و باهنر را گرامی می داریم و البته انتظار این است که ما معلمین برای ادامه راه این علمای بزرگ دین و اسلام حتما کتب و آثار آن ها را بررسی و مطالعه کنیم و در تربیت دینی از رهنمون های ان ها بهره گرفته و بدانیم اگر در تربیت دینی کوتاهی کنیم ، فردا مسئولیم .
وی خداترس بودن را از ویژگی های علما دانست و گفت : دلیل نترسیدن از دیگران ، ترس از خداوند است و مطمئن باشید که هر کس از خدا ترسید همه از او می ترسند و هر کس از خدا نترسید ، خداوند او را از همه می ترساند و بدانید کسانی که برای ماندن در پست و مقام از دیگران ترسیدند یعنی از خدا ترس ندارند .
عزتخواه افزود : شرط اساسی برای رسل الهی بودن ، عبد خدا بودن است و هم باید خود عبد باشیم و هم دانش اموزان را به عبودیت برسانیم .
وی گفت : شهیدان رجایی و باهنر پیام رسانان انقلاب هستند و ما هم که این امانت را پذیرفته ایم باید امانتدار باشیم و این پیام را به درستی انتقال دهیم . الان هم همه نگاه ها به شما مربیان تربیتی دوخته است پس عملگرا باشید .
عزتخواه ادامه داد : قدردان این انقلاب باشید و بدانید آنچه در این انقلاب افضل است انسانی تر بودن است خود را برای کارهای اساسی مهیا کنید .
وی گفت : متاسفانه این روزها برخی تلاش می کنند اسلام را پایین بکشند اما ما وظیفه داریم برای تعالی اسلام قدم برداریم .
عزتخواه ادامه داد : مربی پرورشی که قدرت تجزیه و تحلیل و علم روز ندارد در دست دانش آموز و کلاس درس اسیر است .
وی شروط موفقیت در کلاس را برشمرد و گفت :برای معلم دانا بودن ، عاقلانه صحبت و تصمیم گرفتن به گونه ای که الگو باشد ، قدرت کلام و تاثیر بر دانش آموز ، قدرت کنترل و مسئولیت پذیری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عزتخواه افزود : اگر انسان بد تربیت شود ابزار تهاجم فرهنگی خواهد شد و به جای سرباز انقلاب و اسلام در خدمت دشمنان قرار می گیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان خطاب به معاونین و مربیان تربیتی گفت : توصیه می کنم بروید سرگذشت بزرگان دین را بخوانید و با آگاهی بر سر کلاس درس حاضر شوید . بدانید دانش آموز امروز ، دانش اموز دیروز نیست .در مقابل توهین ها و شبه های ان ها هم اگاهانه  توضیح دهید و اگر لازم شد از دانش دیگران برای پاسخ به ان ها استفاده کنید .

عزتخواه به جایگاه مربی و معاون تربیتی اشاره کرد و خواستار تجدید نظر در خصوص سپردن جایگاه معاونت پرورشی به افراد با انگیزه و برخورد با افراد سهل انگار شد .

حاشیه : تذکر جدی به برخی معاونین پرورشی !

مدیر آموزش و پرورش در بخشی از سخنان خود از عدم حضور تعداد زیادی از معاونین پرورشی در این گرهمایی که در واقع گرهمایی ماهانه ان ها بود گلایه کرد و گفت : انتظار می رفت که همه معاونین در این برنامه حاضر شوند .

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش به این سخنان واکنش نشان داد و به طعنه گفت گویا عده ای با زور معاون پرورشی شده اند و انگیزه ای برای کار ندارند ! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار