مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از اعلام یک آمار اشتباه در حوزه سرانه فضای آموزشی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 26 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا حسینی نیک در نشست با خبرنگاران گفت: متاسفانه در خصوص سرانه فضای آموزشی آمار اشتباهی اعلام شده است که باعث ضرر استان شده است.
حسینی با اشاره به کذب بودن سرانه فضای آموزشی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور تصریح کرد: سرانه آموزشی این استان ۸.۳ متر مربع به ازای هر دانش آموز ثبت شده است در حالی که سرانه واقعی این استان حدود ۵ متر مربع و در شهرستان بویراحمد ۳ متر مربع است بطوریکه هم اکنون در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجهیم. 

این مسئول گفت : در ارائه آمار فضای اشتباهات زیادی شده است مثلا دیده شده که در یک روستا فضای قدیمی تخریب شده و فضای نوساز جدید هر دو جز سرانه فضای آموزشی آمده است و به گونه‌های آمار ارائه شده که با آمار کشور‌های پیشرفته و در کشور هم با استان برخورداری مانند یزد برابری می‌کند! در صورتی که اینگونه نیست.
وی ادامه داد: این یک آمار کذب است و دنبال مقصر نیستم، اما اگر این سرانه اشتباه آموزشی استان، اصلاح نشود نگاه خیرین و حتی مسوولان کلان کشوری در بحث اعتبارات نسبت به استان، بی تفاوت خواهد بود.
حسینی نیک گفت: در نشست‌های کشوری اعلام کرده ایم که ما یک استان کوچک هستیم، اما روستا‌های ما بسیار پراکنده و صعب العبور است ضمن اینکه سرانه فضای آموزشی ما شهرستان به شهرستان بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته در سطح کشور در حال اصلاح این سرانه هستیم که از مهر ماه ۱۴۰۲ این سرانه تغییر خواهد کرد.
حسینی نیک ادامه داد: در خصوص کمبود‌های فضا و تجهیزات ما از انتقادات و اطلاع رسانی‌های رسانه استقبال می‌کنیم و حتما در رفع این مشکلات با جدیت اقدام می‌کنیم.
وی گفت: به جرات میگویم که هماهنگی کنونی ما و مدیر کل آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلات مدارس بی سابقه است و بار‌ها هم اعلام کرده ایم که آقای عزتخواه فرمانده و ما هم سرباز، با هم در کل استان برای رفع مشکلات مدارس همکاری می‌کنیم.
حسینی نیک ادامه داد: در موفقیت‌هایی که برای رفع مشکلات داشته ایم، استاندار و نمایندگان استان تلاش‌های زیادی داشته اند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.
وی گفت: در بحث مولد سازی آنچه که در رسانه‌ها اعلام می‌شود نیست بلکه فروش اموالی است که به درد آموزش و پرورش نمی‌خورد و قرار نیست که هر کس برای خود اقدام کند بلکه این بحث مولد سازی املاک در یک کمیته و با نظارت دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

اضافه شدن ۹۲ پروژه در سال جاری

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۹۲ مدرسه به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است که این تعداد مدرسه در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته، تکمیل و تحویل شده اند.

وی اظهار کرد: ۳۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز و بدون معارض استان کهگیلویه و بویراحمد در حال جمع آوری  هستند که تا کنون ۳۵ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهر ماه سال ۱۴۰۲ هیچ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر بدون معارض در استان نخواهیم داشت.

حسینی عنوان کرد: از مهر ماه امسال تاکنون ۳۲ زمین چمن مصنوعی ورزشی درون مدرسه ای تحویل آموزش و پرورش استان داده این و همچنین بیش از ۳۰ چمن مصنوعی نیز از سوی آموزش و پرورش ساخته شد.

حسینی تاکید کرد: مهرماه امسال بیش از ۷۰۰ موتورخانه مدارس استان تعمیر و بازدید شدند و نگذاشتیم در فصل سرما دانش آموزی در استان بدلیل سرما و نبود سیستم گرمایشی از کلاس درس محروم شود.

وی تصریح کرد: در سطح استان سرویس  بهداشتی۱۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی امسال برای تجهیزات مدارس استان اختصاص داده شد. همچنین ۳۰۰ کامپیوتر و ۸ هزار متر موکت خریداری و تحویل مدارس دادیم.

حسینی با اشاره به وجود مدارس سنگی ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۷۶۶مدرسه نا ایمن با ۱۸۳۰ کلاس درس و ۲۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، ۲۶۰ مدرسه فاقد دیوارکشی و حصارکشی، ۷۰ مدرسه نیازمند تعمیرات و ۳۰۰ مدرسه نیازمند انشعاب در این استان وجود دارد.

وی اظهارکرد: ۹۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۸۰ هزار متر آسفالت در مدارس استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۲۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ قرارداد بسته ایم و شروع کردیم که ۹۰ درصد این تعداد پروژه تا پایان امسال تمام و بهره‌برداری می‌رسند.

حسینی تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان در زمینه سیستم گرمایشی و تعویض موتورخانه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه کرده ایم.

وی ادامه داد: در شهر یاسوج با مشکل جدی که فضای آموزشی موادی ساخته شود که در صورت تأمین اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور این تعداد مستم ساخته و فضاهای آموزشی اضافه می‌شوند که در کاهش این مشکل تاثیرگذار خواهند بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد هستند و تنها ۱۰ درصد هم اکنون از بخاری نفتی استفاده می کنند.

حسینی اظهارکرد: برای هوشمند سازی ۲۰ درصد مدارس استان که هوشمند نیستند، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات و چالشهای فصل آموزش استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و استانداری استان پیشنهاد داده ایم.

کاهش عمر اجرای پروژه ها 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دوره عمر پروژه‌ها به شدت پایین امده و تلاش می‌کنیم از طولانی شدت یک پروژه جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از شهرستان‌ها مانند بهمئی ما هیچ پروژه‌ای را در سال ۱۴۰۱ شروع نکرده ایم که گفته باشیم در سال ۱۴۰۲ تکمیل میشود بلکه در همین سال ۱۴۰۱ تحویل داده ایم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان، نوسازی مدارس مصوبه ای نداشت اما برای سفر دوم رئیس جمهور  ساخت ۱۰ مجتمع آموزشی در استان و احتصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و زخمی آموزشی استان پیشنهاد داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار