بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 11 October 2015
حمله سایبری به پایگاه یک مرجع تقلید تا ۴۰۰ بار در روز 

مدیر پایگاه اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت الله مکارم شیرازی از حمله هکرهای خارجی و معاند بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ بار در روز به پایگاه این مرجع تقلید خبر داد.

به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام وحید علیان نژاد با توجه به نفوذ کلام و رویکردهای تقریبی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، معاندین وهابی و تکفیری طی سالهای اخیر حملات سایبری زیادی را به پایگاه اطلاع رسانی معظم له داشته اند که با پشتیبانی و بکارگیری نیروهای متخصص این حملات دفع شده اند.

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی از تیم های فنی و زبده ای بهره مند می باشد، افزود: این حملات بیشتر از سرورهای وهابی ، تکفیری و سلفی متصل به آمریکا و آلمان انجام می پذیرد که بحمدلله تا کنون مقابله و دفع شده است.

حجت الاسلام علیان نژاد با تقدیر و تشکر از پشتیبانی بی دریغ مرکز فن آوری اطلاعات سایت معظم له بیان داشت: ما در این پایگاه سعی کرده ایم کارهای مهمی از جمله، اعلام مواضع و دیدگاه های این مرجع تقلید در بخش اطلاع رسانی سایت و ترجمه تألیفات و محتواهای فقهی به 6 زبان روسی، ترکی، انگلیسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی در بخش بین الملل منتشر کنیم.


مرگ 40 نفر در تصادفات قم

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 40 نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به نقل از فارس، سیدکرم‌الله حسینی با بیان اینکه بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، تصریح کرد: در شهر قم به‌واسطه استفاده زیاد از موتورسیکلت درصد تلفات بالاست و بیش از 50 درصد حوادث رانندگی را شامل می‌شود. در شش ماه نخست امسال، بیش از 40 نفر از هم استانی‌هایمان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این آمار در مقیاس کشوری رقم بسیار بالایی است.

وی با اشاره به کم بودن اقدامات فرهنگی در زمینه رانندگی اظهار کرد: پلیس در همه عرصه‌ها با تمام توان به خدمت‌رسانی مشغول است، با این حال در زمینه مسائل فرهنگی باید تلاش کرد تا سطح فرهنگ رانندگی مردم بالا رود. به گفته بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، رفتار رانندگان هر کشور نشان از فرهنگ مردم آنجاست و اگر مردم به قانون عمل کنند پس معلوم می‌شود افرادی قانونمندند. در صورتی که به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌تفاوت باشند، معلوم می‌شود چندان پایبند به قانون در دیگر زمینه‌ها نیستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه به دلیل عدم وجود فرهنگی قوی و مطلوب در کشور ما حوادث رانندگی زیاد است، خاطرنشان کرد: بر فرض، اگر حاکمیت وظایف خود را در زمینه راهنمایی و رانندگی کامل و صددرصد انجام دهد، تنها 30 درصد عوامل موثر در حوادث کاهش می‌یابد و 70 درصد آن مربوط به عوامل انسانی است که یا راننده است یا عابر پیاده. اگر خود افراد قوانین را رعایت کنند بخش عمده‌ای از حوادث رانندگی از بین خواهد رفت و آمار تلفات کاهش خواهد یافت.


مراقب کلاه‌برداران زیارتی باشید

به نقل از ‌باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک‌شدن به محرم شور و اشتیاق‌ها برای رفتن به عتبات بیشتر‌ و بیشتر می‌شوند اما متقاضیان اعزام باید مواردی را به‌هنگام ثبت‌نام جهت سفر به عتبات درنظر داشته باشند چرا که بسیاری از دفاتر زیارتی که در حال فعالیت هستند فاقد مجوز رسمی در این زمینه هستند. 

دراین میان تعدادی از دفاتر نیز هستند که مبلغی معادل هزینه‌ی سازمان حج‌ و‌ زیارت را دریافت می‌کنند اما امنیت و جان زائران برای آنان چندان اهمیت ندارد.

این دفاتر بدون توجه به شرایط امنیتی سامراء اقدام به اعزام زائرین به این شهر می‌کنند و در خصوص کاظمین نیز انتخاب را برعهده‌ی خود زائر می‌گذارند و با گرفتن نامه‌ای با این مضمون که مسئولیت جان زائر با خودش است اجازه می‌دهند که زائران خود به این شهر سفر کنند.

نکته‌ قابل‌توجه در این میان بیمه‌ زائران است که این دفاتر به طور کامل متقبل نمی‌شوند و ادامه‌ پیگیری‌ها نشان داد که این دفاتر تنها 15میلیون تومان زائران را بیمه می‌کنند و این در حالیست که سازمان حج‌و زیارت در صورت فوت زائران مبلغ صد و پانزده میلیون تومان به خانواده‌ جان باخته غرامت می‌پردازد.

یکی دیگر از کلاه‌برداری‌هایی که در این زمینه اتفاق می‌افتد این است که تعدادی از افراد سودجو مبالغی را به بهانه‌ی اعزام زائران دریافت می‌کنند اما بدون اعزام زائرین متواری می‌شوند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز با تایید این موضوع می گوید: متاسفانه در شهر قم میلیاردها تومان از همین طریق از متقاضییان  اعزام به عتبات گرفته شد این درحالیست که دفاتر مجاز حج و زیارت به هیچ عنوان هزینه‌ای نقدی دریافت نمی‌کنند.

 
انتقاد به اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان قم 

بدنبال اظهارات حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با عنوان انحصار در کاراته قم تفکری مردود و نادرست است، محمد مهدی سلطانی یکی از نامزدهای ریاست هیئت کاراته استان قم در جوابیه ای، به این اظهارات واکنش نشان داد.
 
به نقل از قم اسپورت، در این جوابیه آمده است: در جلسه برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات کاراته استان قم؛ یکی از چهار نفر اساتید مذکور به هر دلیل امکان این را پیدا کرده بود که از مجموع 16 نفره  اعضای مجمع، 11 عضو به عنوان نماینده داشته باشد( 5 نفر نماینده مستقیم و 6 نفر نماینده غیر مستقیم). در حالی که سه نفر اساتید دیگر؛ نه تنها نماینده ای به عنوان عضو نداشتند، بلکه همکاران جنابعالی با بی مهری تمام از حضورایشان در جلسه مجمع، حتی به عنوان مدعو هم ممانعت به عمل می آوردند و در نهایت با وساطت و پادرمیانی رئیس محترم فدراسیون کاراته، آن سه بزرگوار موفق شدند در پائین ترین مکان مجلس بنشینند و سکوت کنند. 

از جنابعالی انتظار می رود به عنوان عالی ترین مقام اجرایی ورزش استان که خود نیز از سفید پوشان کاراته هستید و شاهد بودید که ورزش کاراته استان قم سالهاست اینچنین وقایع و رخداد هایی را تجربه می کند و آسیب های جدی از این ناحیه دیده است، با بصیرت بیشتری بنگرید و در راستای جلب رضایت اکثریت خانواده این رشته تلاش نمایید.


واکنش نماینده قم به نامه 4 وزیر به رئیس جمهور

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه 4 وزیر به رئیس جمهور قبلا نوشته شده بود،گفت:همزمانی رسانه ای شدن این نامه با گزارش برجام در مجلس، سوالی را مطرح می کند و ذهن ها را به سمت و سویی می برد که شاید برخی افراد قصد داشته اند بااین کار گزارش برجام را تحت الشعاع قرار دهند.

به نقل از قم فردا، احمد امیر آبادی فراهانی با بیان اینکه نوشتن این نامه به این معنا نخواهد بود که وزرا به رئیس جمهور دسترسی ندارند،گفت:این وزرا هفته ای دوبار در هیئت دولت جلسه برگزار می کنند و به راحتی دسترسی به رئیس جمهور دارند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این نامه  یک حالت اعتراضی به برخی از سیاست گذاری های اقتصادی در کشور دارد و نشان می دهد که  سیاست های کلان اقتصادی در دولت و بین وزرا مطرح نمی شود و خارج از دولت به نوعی دیکته می شود.

 وی ادامه داد:یکی از نکات مهم این است که این نامه قبلا نوشته شده بود،اما جالب تر همزمانی رسانه ای شدن این نامه با گزارش برجام در مجلس است که این موضوع جای سوال باقی می گذارد و ذهن ها به سمت و سویی می برد که شاید می خواسته اند گزارش برجام را تحت الشعاع قرار دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مورد توجه قرار دادن دو راهکار مهم برای خروج از رکود،ابراز داشت:تامین نقدینگی واحد های تولیدی می تواند یکی از راه کارهای مناسب برای خروج از رکود باشد در حال حاضر با گردش نقدینگی به یک حالت کاملا انقباضی برخورد می شود باید به سوی سیاست های انبساطی روی بیاوریم.

وی خاطر نشان ساخت:ما علاوه بر رکود تورم نیز در کشور داریم،از این رو حمایت های غیر نقدی مانند حمایت های بیمه ای،مالیاتی و بانکی از طریق دادن تظمینات مناسب می تواند کمک حال بخش تولید شود و اقتصاد کشور را از حالت رکود خارج کند.


خرازی در رویای لاریجانی شدن

صادق خرازی در خصوص انتشار خبر کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم واکنش نشان داد و این خبر را شایعه ای بیش ندانست اما نحوه رفتار وی و صحبت های چند روزه این دیپلمات کهنه کار نشان از واقعیت دیگری دارد.

به نقل از آرمان، فارس چندی پیش نوشت: «در جدیدترین تصمیم اتاق فکر اصلاحات، سیدمحمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان قرار است از شهرستان قم کاندیدا شود و لاریجانی به عنوان رقیب اصلی وی در نظر گرفته شده است. بر پایه این خبر، صادق خرازی از شهر قم کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد تا تلاش شود تحت هیچ شرایطی لاریجانی به عنوان رای اول قم به مجلس راه نیابد،اصلاح‌طلبان امیدوارند به دلیل نفوذ خرازی در قم وی بتواند اصلاحات نزدیک به روحانیت را در این شهر احیا کند.»

در آن زمان به اندازه‌ای این شایعه غیرقابل تحقق نشان می‌داد که همه از آن عبور کردند و شاید به عنوان یک طنز آن را مطرح می‌کردند چون با حضور علی لاریجانی در قم و حمایت بارز مراجع و علمای این شهر از او، کمتر کسی است که تصور کاندیداتوری از این شهر را داشته باشد اما روز پنجشنبه بود که گفت‌وگویی متفاوت از صادق خرازی منتشر شد.

مجری برنامه از او درباره شایعه کاندیداتوری‌اش از حوزه انتخابیه قم پرسید که او پاسخ داد: «شایعه است که من در انتخابات آتی از قم کاندیدا می‌شوم.» و اظهارات بعدی او قابل تامل و البته جالب توجه بود چنانکه گفت: «تصمیم در خصوص حضورم در انتخابات با حزب نداست.» آیا صادق خرازی دیروز در جامه یک دیپلمات سخن می‌گفت؟ یا از موضع یک علاقه‌مند به کاندیداتوری از شهر بااهمیتی مانند قم.

اگر کاندیداتوری خودش از قم را به صراحت هم رد نکرد می‌توان اینگونه برداشت کرد که او نیازمند دریافت گزارشی از میزان گرایش به خود نزد افکار عمومی است.البته از سوی دیگر با توجه به تکروی‌ها و اقدامات غیرقابل پیش‌بینی او می‌توان این تصور را داشت که شاید واقعا از حوزه انتخابیه قم در انتخابات حضور پیدا کند! 


فریبکاران در کمین متقاضیان خرید سیم کارت رایتل

با وجود هشدارهای چندین باره اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در مورد فریبکاران تلفنی، فروشندگان سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی برخی افراد همچنان موفق می‌شوند سیم کارت غیرمجاز را به سه برابر قیمت واقعی به فروش برسانند.

به نقل از ایسنا قم، مدتی است افراد سودجو در تماس تلفنی با شهروندان به بهانه فروش شماره های رند، شماره های مشابه دیگر اپراتورها و یا شرکت در قرعه کشی اقدام به فروش سیم کارت‌های رایتل با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب می کنند که در برخی از موارد این سیم کارت‌ها سوخته و غیرقابل استفاده است.

کارشناسان شرکت رایتل در مورد خرید سیم کارت‌های این اپراتور خارج از شبکه رسمی اعلام کرد که فروش سیم کارت‌های رایتل خارج از شبکه رسمی مورد تایید این اپراتور نیست.

در مورد تعقیب قضایی این گونه موارد از سوی رایتل؛ دستگاه قضایی موضوع را با حضور شاکی خصوصی پیگیری می‌کند و از آنجایی‌ که رقم این نوع سودجویی‌ها 50 تا 60 هزار تومان است، افراد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند.


دستگیری سه شکارچی متخلف در قم  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری سه متخلف شکار و صید در تالاب بهشت معصومه خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به افزایش گشت و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل مهاجرت پرندگان اظهار کرد: تالاب‌های استان با قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های استان به ویژه تالاب‌های مره و بهشت معصومه به صورت مستمر مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند اظهار کرد: در حین انجام گشت در تالاب بهشت معصومه سه متخلف که بدون داشتن مجوز اقدام به شکار و صید غیرمجاز کرده بودند، دستگیر و دو قبضه اسلحه از آنها کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم افزود: متاسفانه این متخلفین دو قطعه خوتکا که از پرندگان مهاجر آبزی است را شکار کرده بودند که پس از دستگیری، پرونده تخلفات آنها برای رسیدگی و صدور رأی در مراجع قضایی تشکیل شده است.


دیوار بلند بی‌قانونی یا کوتاهی شهرداری!

مجتمع امین این روزها بار دیگر خبرساز شده و به نظر می‌رسد راه‌حل قانونی و اقدام عملی برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در این پروژه که حتی منجر به پلمپ آن نیز شد، همچنان منتظر اتخاذ تصمیمات مهمی است.

به نقل از  قم فردا، این پروژه که ساخت آن بارها و به دلایل مختلف متوقف‌شده است در حالی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که از حذف پارکینگ گرفته تا عدم پرداخت سهم شهرداری که از سوی مالکان این پروژه صورت گرفته بارها رسانه‌ای شده است.

در این میان شهرداری هم از تمامی ابزار خود استفاده کرده تا بتواند در برابر مالکان این پروژه که حتی به گفته یکی از اعضای شورای شهر خود در جلسه رسیدگی به اختلافات هم شرکت نمی‌کنند، بایستد، به‌طوری‌که بنرهایی در سطح شهر برای اطلاع سهامداران پروژه مبنی پرداخت نشدن بدهی و یا سهم شهرداری نصب‌شده است.

محمود مسگری شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توقف پروژه امین قم با شکایت شهرداری اظهار کرد: بیست و یکم تیرماه پایان قرارداد مجتمع امین بوده است که از بعدازآن بدون پروانه کارکرده است.

این در حالی است که در ماه‌های پیش هم این اختلافات وجود داشت، در همان زمان هم،  مسگری در خصوص تخلفات صورت گرفته گفته بود: احساس می‌شود که در ادامه تخلفات برخی از واحدهای تجاری که متعلق به شهرداری است به فروش رسیده و بعد از افتتاح دوباره این واحدها ادعای سهم می‌کنند و به دلیل جلوی پیشرفت این پروژه گرفته‌شده  و تمامی مراحل در شورای حقوقی در حال پیگیری است.

حال این سؤال مطرح است که چرا برخورد جدی و قاطعی با متخلفان صورت نمی‌گیرد؟ آیا عدم برخورد مناسب و سریع با متخلفان نمی‌تواند راه را برای تخلفات بعدی ببندد؟

نکته دیگر این‌که چرا شهرداری قم تاکنون و بعد از گذشت این سال‌ها با مالکان برخورد قانونی و محکمی انجام نداده است که کار به اینجا کشیده نشود، به‌طوری  که مسگری در خصوص نوع برخورد شهرداری با متخلفان این پروژه می‌گوید: به نظر می‌رسد در این پروژه شهرداری می‌توانست بهتر وارد شود تا سهم خود را تصرف کند و مثل‌اینکه هم‌اکنون پلمب این پروژه بازشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار