مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماران به پزشکان برای سرم اصرار نکنند و توزیع سرم در بیمارستان ها انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 19 February 2023

خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه دارو توزیع به شیوه قبل ادامه دارد و میزان توزیع بسیار بیشتر شده و به جز چند دوز خاص سایر اقلام به میزانی افزایش یافته که در شرکت‌ ها رسوب کرده است.

وی افزود: در ایام عید اقلام استراتژیک نظیر داروهای بیماران هموفیلی و تالاسمی از سوی سازمان با سهمیه ۲۰ درصدی برای معاونت های غذا و دارو به عنوان ذخیره بیشتر در نظر گرفته می شود تا این بیماران دچار مشکل نشوند و بصورت کلی توزیع ادامه دارد خوشبختانه اکنون در زمینه دارو و اقلام خاص مشکل حادی نداریم  و سعی می‌کنیم هیچ مرکزی مخصوصا مراکز بیمارستانی بدون دارو نمانند.

نجفی تصریح کرد:در حال حاضر ۳۶۰ داروخانه سرپایی و ۲۰ داروخانه بیمارستانی در سطح استان کرمانشاه فعال هستند، در کمیسیون های ماهانه ۴ الی ۵ موافقت اصولی داده می شود که اوضاع تاسیس داروخانه ها مناسب است و فردی که درخواست دهد می تواند با اولین کمیسیون مجوز بگیرد وحتی در شهرستان ها و مناطق محروم  تعداد داروخانه ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به کمبود سرم طی چند وقت اخیر افزود: توزیع هرگز صفر نمی‌شود اما در دو هفته اخیر بیش از صد هزار واحد سرم بین مراکز بیمارستانی و سرپایی توزیع شده و سرم کالای اساسی و حیاتی بیمارستان است طبیعتا توزیع برای این مراکز بیشتر است. 

وی ادامه داد: در سطح استان کرمانشاه داروهای تولید داخل را داریم که کارخانه باختربیوشیمی محصولات دارویی تولید می‌کند ودر شرکت دارویی میکانکتی ماده اولیه تولید می شود که یک شرکت دانش بنیان است و آن را برای شهرها و کارخانه های دیگر جهت تولید دارو ارسال می کنیم.

نجفی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که به پزشک برای نوشتن داروهای خاص مخصوصا سرم اصرار نکنند و حتما تهیه دارو از طریق نسخه باشد مگر یکسری اقلام خاص با مشاوره داروساز که از طریق مشاور داروخانه انجام شود و درصورت حاد بودن مشکلشان که به داروهای خاص مخصوصا داروهای تزریقی نیاز دارند به پزشک مراجعه کنند و حتما داروی خود را با نسخه تهیه کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار