استاندار فارس وعده پیگیری و تکمیل چند پروژه مهم استان را داد که از جمله آن‌ها آزادراه شیراز-اصفهان، راه‌‌آهن شیراز-بوشهر، انتقال آب دریا به استان فارس، خط انتقال آب سد درودزن به شیراز و خروج چندین روستا از تنش آبی است.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 04 February 2023

 استاندار فارس گفت: تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست که یک خط مسیر آزادراه شیراز – اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ برای تردد خودروها باز شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه شنبه با تبریک سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در گفت و گو با ایرنا افزود: احتمال دارد مسیر تردد خودروها از شیراز به سمت اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ گشوده شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کارگاه احداث بزرگراه شیراز – اصفهان همچنان به ویژه از اصفهان به سمت شیراز همچنان فعال خواهد بود و به تدریج تکمیل قطعه هفتم را نیز که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تامین اعتبار دنبال خواهیم کرد تا بزرگراه شیراز – اصفهان به بزرگراه شیراز – سپیدان متصل شود.

وی ادامه داد: آزادراه شیراز – اصفهان از نظر استراتژیک یک پروژه دارای اهمیت و در واقع گذرگاهی از شمال تا جنوب کشور است که در قالب قطعه هشتم که آزادراه شیراز – بوشهر ادامه پیدا خواهد کرد.

مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر می کاهد.

تلاش برای گشایش یک خط آزادراه شیراز-اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ ادامه دارد

تلاش برای شتاب بخشیدن به پروژه های ریلی
استاندار فارس، با اشاره به اقدامات در دست انجام برای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه های ریلی این استان گفت: از جمله این پروژه ها راه آهن شیراز – بوشهر است که با توجه به اینکه گذر ریلی شمال به جنوب کشور محسوب می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ایمانیه ادامه داد: با توجه به اینکه هم اینک یک خط ریلی از شیراز به سمت شمال کشور فعال است، فعال سازی خط ریلی از شیراز به سمت جنوب کشور نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با توجه به تحرک نسبتا خوبی که در اجرای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر ایجاد شده و اعتباری که به اذن رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی و تهاتر نفت به این این پروژه اختصاص می یابد شاهد شتاب گرفتن عملیات اجرایی آن خط ریلی استراتژیک است که شمال کشور را به جنوب کشور و خلیج فارس متصل می کند باشیم.
وی بیان کرد: راه آهن شیراز – بوشهر هم اینک در چهار قطعه توسط ۲ پیمانکارو سرمایه‌گذار در حال اجرا است و ۶ قطعه دیگر آن نیز به زودی به پیمانکار واگذار خواهد شد که امیدواریم این پروژه ظرف سه تا چهار سال آتی به اتمام برسد.
وی گفت: در ارتباط با دیگر مسیرهای ریلی از جمله از شیراز – جهرم – لار - بندرعباس و شیراز – گل گهر نیز اقداماتی در دست پیگیری است اما از نظر عملیاتی آن سرعت لازم را ندارد که امیدواریم با تزریق اعتبار این پروژه ها نیز سرعت بیشتری گیرند.

تلاش برای گشایش یک خط آزادراه شیراز-اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ ادامه دارد

نوید افتتاح خط دوم انتقال آب سد درودزن قبل از فصل تابستان
استاندار فارس، در خصوص روند اجرای خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز نیز گفت: با کوشش جهادی که تاکنون آب منطقه‌ای استان و قرارگاه خاتم الانبیا داشته اند، این پروژه وضعیت خوبی دارد و امیدواریم قبل از تابستان سال آتی این خط مورد بهره برداری قرار گیرد.

تلاش برای اجرای طرح انتقال آب دریا در موعد مقرر
استاندار فارس، در تشریح آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس نیز گفت: اجرای این پروژه به شکل جدی از تیرماه امسال آغاز شد و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
ایمانیه افزود: امیدواریم که در پایان سال سوم اجرای این پروژه شاهد رسیدن آب به شیراز و مرودشت و در پایان سال پنجم نیز شاهد رسیدن آب به آباده و مرز استان فارس و اصفهان باشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر در دست اجرا بودن پروژه آب شیرین در کنار خلیج فارس، عملیات اجرایی خط لوله انتقال آب از خلیج فارس تا لامرد نیز در حال اجرا است.

خروج ۳۷۰ روستای فارس از تنش آبی تا نیمه اسفند امسال
استاندار فارس، در خصوص اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای دچار بحران و تنش آبی این استان هم به ایرنا گفت: بر اساس توافق نامه ای که بین مجلس، وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که زیر مجموعه قرارگاه سازندگی کشور است، آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور ظرف مدت ۳۰ ماه در دستور کار قرار گرفته است.
ایمانیه افزود: با کوشش آبفای استان و شیراز و تلاش بسیج سازندگی، آن ۳۰ ماه را برای فاز اول که شامل آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان بود را به ۱۰ ماه کاهش دادیم که امیدواریم آبرسانی به این ۳۷۰ روستا در نیمه اسفند امسال و همزمان با میلاد امام زمان (عج) به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: در فاز دوم نیز بنا است که به ۳۲۰ روستا آبرسانی انجام شود و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد رفع بحران یک هزار روستای دچار تنش آبی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار