تولیت مسجد جمکران:
تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه تمام سعی دشمن ضربه زدن به رکن ولایت فقیه است، گفت: ملت ایران تمام قد برای دفاع از این رکن ایستاده و می ایستد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 10 October 2015
تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه تمام سعی دشمن ضربه زدن به رکن ولایت فقیه است، گفت: ملت ایران تمام قد برای دفاع از این رکن ایستاده و می ایستد.

حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان پیش از ظهر شنبه در مراسم چهارمین یاد روز «میهمان مهر» در راستای گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه که در محل تالار انتظار این شهر برگزار شد، با بیان اینکه ۲۶ سال در خدمت و رکاب امام (ره) بوده است، اظهار داشت: جز زندان، ترکیه و پاریس ۲۶ سال توفیق حضور در رکاب امام راحل را داشته و از نزدیک با ایشان حشر و نشر داشته ام.

وی با اشاره به وجوه تشابه بین امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری نیز در مقام عمل آرمان های امام راحل را در حد بالایی محقق کرده اند.

رحیمیان ادامه داد: بعد از رحلت امام راحل، ۲۵ سال خدمت در بنیاد شهید را داشتم و عمده ارتباطم با مقام رهبری در رابطه با خانواده شهدا بود.

این مسئول تأکید کرد: در کل نظام جمهوری اسلامی مسئولی را سراغ ندارم که به اندازه ایشان به خانواده های شهدا توجه داشته و وقت بگذارند و این در حالی است که مشغله رهبری قابل قیاس با هیچ مسئولی نیست، اما در عین حال بیشترین زمان را برای خانواده های شهدا می گذاشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر وقت نیازمند رفع ملامت و خستگی هستند سه کار را انجام می دهند که عبارت از دیدار با خانواده های شهدا، زیارت امام رضا (ع) و رفتن به مسجد جمکران است.

رحیمیان گفت: جلساتی که ایشان با خانواده های شهدا دارند را بارها شاهد بوده ام و جز دیدارهای عمومی برنامه هایی را نیز چهارشنبه ها با دعوت از تعدادی از خانواده های شهدا برگزار می کنند که من علی رغم سالها خدمت در بنیاد شهید کانل دعوت این خانواده ها را نفهمیده ام، چون از بنیاد شهید نبوده اند.

تولیت مسجد جمکران گفت: در دنیا معمولا خانواده های مقتولین جنگ ها جزو آسیب پذیرترین، آسیب زننده ترین و معترض ترین افراد به آن نظام هستند، اما خانواده های شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران متفاوت بوده و هر کسی شهید بیشتری داده عشقش به نظام و ولایت بیشتر است.

وی با اشاره به دیدار رهبر در یکی از روزهای ماه رمضان سال های گذشته با ۳۰۰ خانواده شهید، گفت: به خاطر توجه و احترام ایشان به خانواده های شهدا سه ساعت مستمر ایستاده و با آنها دیدار کردند و حتی پس از این جلسه در منزل به بررسی نامه ها آنها پرداختند.

این مسئول با اشاره به سفر رهبر انقلاب به استان، افزود: در همین کرمانشاه بعد از برنامه ها و سخنرانی های متعدد آخر شب را نیز صرف دیدار با خانواده های شهدا می کردند و در حد اعلای ممکن با خانواده شهدا انس دارند.

رحیمیان اشاره ای نیز به زیارت های مقام معظم رهبری از مسجد جمکران به صورت ناشناس داشت و گفت: ایشان در زیارت خود همواره دعاهایی را با خود داشته اند که مصداق های آن در جاهای مختلف قابل مشاهده بود.

وی افزود: یک مصداق بارز آن نامه ایشان به سید حسن نصرالله بعد از جنگ ۳۳ روزه بود که مقام معظم رهبری در این جنگ ۳۳ روز دو نامه را به سید حسن نصرالله ارسال کردند که یک نامه آن که در رسانه ها منتشر شد، اما نامه دوم نامه ای بود به اذعان سید حسن نصرالله که شرایط جنگی حزب الله با اسرائیل را که به یک مو بند بود تغییر داده و شکست اسرائیل را رقم زد.

این مسئول تصریح کرد: نامه مقام معظم رهبری به سید حسن نصر الله حاوی این مضمون بود که من مسجد جمکران رفته و برای شما نماز امام زمان خوانده ام و مطمئن باشید پیروزید و این نامه تکثیر و به سربازان داده و عاملی در پیروزی حزب الله به عنوان معجزه قرن در جنگ نابرابر با اسرائیل شد.

وی باور عمیق به قرآن را از دیگر وجوه تشابه امام و مقام معظم رهبری دانست و گفت: هر دوی این بزرگواران همواره بر این موضوع اذعان داشتند که «هیچ گاه یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند تا تسلیم آنها نشوی» لذا با هر گونه انحراف و تقابل با نظام و جریان های عظیم بدون رودربایستی ایستاده و می ایستند و ما شاهد همان صلابت امام در مسیر ولایت هستیم.

تولیت مسجد جمکران با اشاره به عشق و وحدت مردم کرمانشاه، افزود: این را در جاهای مختلف می بینیم که زیر چتر ولایت با هم ائتلاف دارند و این چتر ولایت است که همه فرقه ها و فُرقه ها را به ائتلاف می خواند.

 رحیمیان با یادآوری سفر رهبر به استان، ادامه داد: شاهد بودم در سفر ایشان از گروه های مختلف جامعه از دیدن مقام معظم رهبری اشک ریخته و فریاد می زدند و این عشق و علاقه به آقا در تمام اقشار اهل سنت اهل حق و غیره دیده می شد.

به گفته وی، شاید یکی از پرشورترین اجتماعات برای رهبری را در شهر گهواره داریم و این نعمتی است که هرجا اولیای خدا و بندگان خالص خدا قدم بگذارند یاد، نام و حضور آنها موجب برکت و خیر است.

این مسئول تاکید کرد: خیر در سایه ولایت است و اگر ما امام و رهبری را نداشتیم انقلاب ما نیز به سرانجام انقلاب مصر با این تمدن و تشکیلات تبدیل می شد.

وی در پایان گفت: ولایت فقیه و آثار برکات آن دوست و دشمن را به اعتراف الگوی امام واداشته است و همه سعی دشمن در ضربه زدن به این رکن است، اما ملت و مردم ما تمام قد برای حفظ این رکن ایستاده و می ایستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار