معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های واگیر گفت: طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی همزمان با سراسر کشور از دهم دی ماه در استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 03 January 2023

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی اظهار کرد: این طرح در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول، واکسیناسیون تکمیلی شامل  واکسن فلج اطفال و سرخک برای افراد زیر 15 سال و تجویز ویتامین A ویژه کودکان زیر 5 سال از روز گذشته آغاز و تا دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. مرحله دوم در قالب بیماریابی سل در جمعیت غیرایرانی ساکن در استان  از 10 بهمن ماه به مدت 3 ماه خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این طرح در تمامی مراکز و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در سطح شهر و روستا در ساعات اداری در حال انجام است اما جهت افزایش دسترسی اتباع در مناطقی که جمعیت غیر ایرانی بیشتری دارند، 10 مرکز بقیه الله- پنبه جی- امام صادق- پیامبر اکرم-عبداللهی – جمکران- قنوات- جعفریه و لنگرود نیز درر وزهای آینده تا ساعت 17 فعال خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت  استان قم با تاکید بر  لزوم کنترل  و پیشگیری از بیماریهای واگیر دار بویژه بیماریهای قابل پیشگیری  با واکسن از جمله سرخک و فلج اطفال گت : لازم است تمامی خانواده های اتباع غیر ایرانی  ساکن در استان در جهت حفظ و ارتقاء سلامت خود و عزیزانشان در اولین فرصت به نزدیکترین پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت در شهر و روستا مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون تکمیلی اقدام کنند.

محبی افزود: در مناطقی از حاشیه شهر که امکان دسترسی به مراکز و پایگاههای سلامت بسیار محدود است تیم های سیار مرکز بهداشت با مراجعه حضوری نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار