مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه کارون ۳ از تعویض سیل استریپ های آب بند تراست ژنراتور واحد شماره ۳ این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 28 December 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید حمید صالحی ضمن اعلام این خبر گفت: به دلیل اشکال در تامین نشدن حداقل فلوی روغن کمباین ژنراتور واحد ۳، جهت بهره برداری مناسب، علت افت فشار بررسی و مشخص گردید که علت آن ناشی از زیاد بودن شکاف بین قطعات سیل رینگ های بالا و پایین تراست هد تشخیص داده شد که سبب عدم تامین فشار لازم جهت پمپاژ روغن به سمت اویل کولر می گردید.

صالحی افزود: با توجه به مشکلات تحریم امکان تامین متریال خاص بکار برده شده در رینگ آب بند سیل استریپ  مهیا نبود.  بنابراین برای تهیه مشابه آن از لحاظ خواص مکانیکی و شیمیایی موجود در کشور با تایید سازمان آب و برق خوزستان و مشاور شرکت، اقدامات لازم صورت گرفت و پس از تایید قطعه جایگزین شده (cuzn35)، توسط شرکت نصب و تعمیرات خوزستان، این قطعه ماشین کاری و ساخته شد و شرکت مدیریت تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه کارون 3  اقدام به برنامه ریزی و انجام عملیات تعویض سیل رینگ مذکور در برنامه تعمیرات سالیانه واحد مذکور نمود.

وی بیان کرد: پروژه فوق شامل اقداماتی از قبیل، نصب پلت فرم زیر لاور، تخلیه روغن کمباین، دمونتاژ و لاورینگ ساپورتینگ رینگ، دمونتاژ سیل رینگ های بالا و پایینی قدیمی، انتقال رینگ ها به کارگاه تراش، تعویض سیل استریپ های آب بند و نصب در محل مربوطه با رعایت گپ های مورد نیاز، مونتاژ و لیفتینگ واحد توسط پرسنل این شرکت مطابق با دستورالعمل های استاندارد بود که با تلاش شبانه روزی پرسنل انجام گردید.

رضا پورسعید معاونت فنی و مهندسی سد ونیروگاه کارون۳ نیز در همین خصوص گفت: پس از اتمام عملیات مونتاژ، تنظیمات مربوطه و فیلینگ روغن، با انجام هماهنگی های لازم اقدام به رولینگ واحد با رعایت دستورالعمل های مربوطه با نظارت مجموعه معاونت فنی و مهندسی نیروگاه گردید که با رسیدن دور واحد به دور نامی، فلوی روغن مورد نیاز مطابق با استاندارد تعریف شده تامین و مشکل مذکور برطرف گردید.

وی افزود: پس از اتمام پروسه مونتاژ و فیلینگ روغن با رعایت دستورالعمل خاص بهره برداری با نظارت مجموعه معاونت فنی و مهندسی اقدام به چرخاندن توربین گردید که با رسیدن به دور نامی، فلوی روغن مورد نیاز مطابق استاندارد تعریف شده تامین گردید.

گفتنی است، در سال گذشته عملیات مشابه برای اولین بار بر روی واحد ۲ با موفقیت اجرا گردید و منجر به رفع نقص از این واحد گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار