رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از آغاز اجرای طرح آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا ۱۴۰۵، در شهرهای صدرا، زرقان و لپویی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 28 December 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی احمدعلی افکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: بر اساس مصوبه اولین جلسه ستاد سرشماری ثبتی‌مبنا 1405، مرکز آمار ایران مکلف است با همکاری دستگاه‌های متولی، تمهیدات و مقدمات لازم را برای اجرای مراحل آزمایش سرشماری عمومی نفوس مسکن به روش ثبتی‌مبنا تا قبل از سال 1405 فراهم آورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با بیان اینکه نخستین مرحله آزمایش سرشماری در سال 1400 و در محدوده منتخب استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان و همدان انجام شد، افزود: طرح آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا با تاکید بر تقویت، بهبود و تکمیل داده‌های اداری و زیرساخت‌های سرشماری 1405، اجرا می‌شود.

افکاری همچنین هدف اصلی از اجرای آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا را، شمارش جمعیت و خانوارهای ایرانی و غیرایرانی نقاط مورد آزمایش بر اساس داده‌های بهبودیافته دریافتی از منابع ثبتی در سال 1401 اعلام کرد و افزود: رویکرد کلی اجرای این طرح نیز، تقویت، بهبود و تکمیل پایگاه داده‌های ثبت پایه جمعیت و زیرساخت‌های سرشماری سال 1405 است.

وی با بیان اینکه طرح آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا در شهر «صدرا» ، «زرقان» و «لپویی»به عنوان سه شهر منتخب استان، از تاریخ یکم تا پایان دی‌ماه امسال اجرا می‌شود، افزود: جامعه هدف آماری در این طرح، جمعیت ایرانی و غیرایرانی ساکن در محدوده‌های مورد آزمایش است.

افکاری همچنین یادآور شد: هموطنانی که در شهرهای منتخب اجرای این طرح ساکن هستند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعات ایرانیان به نشانی https://www.ncr.ir/changeAddress اطلاعات هویتی خود را به‌روز رسانی کنند.

برچسب ها: سرشماری ، مبنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار