در روزهای پر زمزمه‌ و شایعه؛
در روز های گذشته زمزمه هایی از تغییر استاندار‌ و شهردار قم شنیده شده که هنوز خبر قطعی پیرامون این مسئله شنیده نشده اما برخی از اقدامات اجرایی و رسانه ای می تواند تکه های پازل این تغییرات باشد.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 28 December 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی، یازدهمین استاندار قم در سال گذشته با تاخیری نسبت به سایر استان‌ها به سمت استاندار قم منصوب شد، انتصاب در مقامی که گزینه‌های مختلفی برای آن مطرح بود و در نهایت شاهچراغی با حاشیه‌های رسانه‌ای به آن رسید.

پس از این انتصاب، استاندار قم در روز تعطیل به میدان کار رفت و با صدور فرمانی پیگیر جمع آوری ریل‌های متروکه داخل شهر شد، اقدامی که سرآغاز مدیریت میدانی استاندار قم بود و در‌نهایت شهرداری قم ریل‌های متروکه را جمع آوری کرد.

تغییرات اساسی در ساختمان های بلند خیابان خاک فرج / پازل رفتن یا ماندن، سهم استاندار و شهردار کدام می شود؟

جمع آوری ریل‌های متروکه اولین اقدام مشترکی بود که ناخواسته شهرداری و استانداری باهم آن را به سرانجام رساندن و حالا نیز اقدام مشترکی برای شهرداری و استانداری در حال رقم خوردن است، شهردار و‌استاندار هردو در شایعه تغییر!

سال ۹۴ بود که شورای شهر به سید مرتضی سقائیان نژاد رای اعتماد داد و شهرداری قم را به او سپرد. مرداد ماه سال گذشته نیز سقائیان نژاد برای سومین بار از شورای اسلامی شهر قم رای اعتماد گرفت و برای یک‌دوره چهارساله دیگر شهردار قم ماند.

تغییرات اساسی در ساختمان های بلند خیابان خاک فرج / پازل رفتن یا ماندن، سهم استاندار و شهردار کدام می شود؟

این ابقا، اما از دوره‌های پیشین برای سقائیان نژاد پر حاشیه‌تر بود، وی که در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرده بود تدریس و دانشگاه را نسبت به شهردار بودن، ترجیح میدهد، در توافقی با دانشگاه اصفهان در ظاهر، ماندنی شد و تمامی گمانه زنی‌های تغییر شهردار به حاشیه رفت.

پیشکوست‌ترین شهردار کلانشهر‌های کشور حالا باز در زمزمه افتاده، سقائیان نژاد می‌رود یا می‌ماند؟ در آن سوی ساختمان شهرداری سخن از تغییر مدیر دیگری در استان است، سید محمد تقی شاهچراغی، استانداری که محبوب دولت واقع شده و هر از گاهی شایعه انتصاب وی به پستی خارج از قم، در شهر میپیچد.

محبوبیت شاهچراغی از سوی دولت آنچنان است که برخی مدعی هستند انتقال او از قم با سرعت هرچه تمام‌ تر صورت خواهد گرفت.

این محبوبیت، اما فقط در دولت نیست، تشکل‌های سیاسی نزدیک به دولت در قم و برخی رسانه‌های استانی نیز استاندار قم را به علت اقداماتش از جمله برکناری مدیر یک بانک به علت نقض قوانین، محبوب می‌دانند و حامی او هستند.

در این میان، اما ظاهرا زور دولت به زور استان چربیده و قرار است سید محمدتقی شاهچراغی به زودی قم را به مقصد استان سیل زده خوزستان و یا پست دیگری ترک کند. معقوله دیگری که با رفتن استاندار قابل توجه است، همراهان رفتنی و ماندنی استاندار می‌باشد.

حال باید دید شاهچراغی که معاونین و مشاورین خود را از طیف‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قم برگزید، چه کسانی را با خود خواهد برد و با چه کسانی برای ادامه خدمت در قم خداحافظی می کند؟

انتخاب استاندار بعدی قم نیز معقوله مهمی است که طیف‌های سیاسی و بزرگان قم را به چالش خواهد کشید و باید دید در سال‌های مانده به پایان دولت چه کسی قرار است بر بالاترین صندلی استانداری قم تکیه بزند؟

تغییرات اساسی در ساختمان های بلند خیابان خاک فرج / پازل رفتن یا ماندن، سهم استاندار و شهردار کدام می شود؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار