مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون این جمعیت در استان به بیش از ۸۵ هزار نفر در زمینه‌های مختلف امدادرسانی انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدباقر محمدی» افزود: امدادرسانی به این تعداد در قالب ۶۳۸ حادثه بوده که از ابتدای سال تا پایان آذرماه در استان به وقوع پیوسته است که از این تعداد هزار و ۶۶۳ نفر در عملیات های مختلف از حوادث نجات یافته اند.

وی اضافه کرد: خدمات امدادی مناسبتی از جمله اربعین امسال با بیش از ۸۳ هزار نفر، حوادث جاده‌ای با هزار و ۳۹۷ نفر و کوهستان با ۱۲۶ نفر حادثه دیده به ترتیب بیشترین خدمات گیرندگان بوده اند که به آنها امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری همچنین سه سورتی پرواز بالگرد امدادی نیز انجام شده و یک مصدوم توسط تیم امداد هوایی به مراکز درمانی انتقال یافته است.

محمدی با اشاره به اعزام هزار و ۱۲۶ تیم عملیاتی برای پوشش این حوادث اظهار کرد: پنج هزار و ۲۳۵ نفر در حوادث گوناگون امدادرسانی کردند و در مجموع ۸۷ مورد عملیات رهاسازی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

وی افراد اسکان داده شده توسط نیروهای عملیاتی را نیز ۶۷ هزار و ۵۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: عمده این افراد در کنگره عظیم اربعین حسینی در شهرهای منتهی به مرز خسروی و مرز منذریه عراق اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آماده باش نیروهای عملیاتی در طرح امداد و نجات زمستانه در ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت، ۶ پست موقت و ۱۴ شعبه جمعیت هلال احمر استان نیز خبر داد و گفت: تلفن گویای ۱۱۲ برای پوشش امدادی هرگونه حادثه احتمالی است که شهروندان از طریق آن می توانند درخواست امداد کنند.

وی تاکید کرد: در همین راستا ۲۳ نفر از سرنشینان یک دستگاه اتوبوس که به دلیل برف و کولاک شدید در محور کنگاور به همدان قادر به حرکت نبود روز گذشته نجات داده شدند و در بارش‌های سه روز اخیر امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۵۰ مسافر گرفتار در برف کمک کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار