نزدیک بودن به مردم و چهره مردمی داشتن یک شاخصه بارز این سردار شهید بود که فرماندار شیراز به آن اشاره کرد و از مدیران خواست که از آن الگو بگیرند.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 25 December 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: به ایام سالگرد شهادت حاج قاسم، پرجاذبه ترین شخصیت نظامی در سالیان اخیر که می رسیم طبق روال کاری باید سلسله گفتگو و مصاحبه هایی از مردم و مسئولین تهیه و منتشر شود، صحبتهایی که اگر چه در تبیین شخصیت این مرد میدان، بارها و بارها عنوان شده ، اما می بایست آنقدر از آنها گفت و نوشت که الگویی شود برای دیگر مدیران.

به طور حتم الگوشدن و اسوه بودن، تابع شرایط و ویژگی های خاص خود است، هرکس را نمی توان بدون دارا بودن ویژگی ها و صفات بارزِ کاریزماتیک و شخصیت مشعشع آن در عرصه های مختلف جامعه به عنوان الگو مورد توجه قرار داد.

کسی که در مقام یک الگو و اسوه معرفی میشود یقینا می بایست ویژگی ها و صفات بارزی داشته باشد که نه تنها دوستان بلکه دشمنان خود را به تحسین وادارد و این همان نقطه قابل توجهی است که حاج قاسم سلیمانی را برای نه یک ملت بلکه دنیا تبدیل به اسطوره و مرد میدان کرد.

شخصیتی که به واسطه مدیریت جهادی مرد میدان نام گرفت

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب ملت و الگوی ملی است که در زمان حیات مبارک خود و در صحنه عمل و شطرنج سیاسی به نمونه‌ای موفق برای الگو قرار گرفتن در سطح ملی و حتی فراملی مبدل شده بود.

اکنون در آستانه سالگرد شهادت این فرمانده بزرگ، با گفتگو با برخی از مدیران ارشد استان و کشور به تبیین شخصیت چند وجهی سردار و مرد میدان و الگو بودنش خواهیم پرداخت.

لطف الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز در خصوص شخصیت چند وجهی سردار حاج قاسم سلیمانی و اینکه چرا از وی به عنوان مرد میدان یاد میکنند، عنوان کرد: نقطه اصلی شاخص شدن حاج قاسم، شاگرد مکتب امام بودنش است که از ابتدای نوجوانی در محضر امام خمینی(ره) قرار میگیرند که همزمان مصادف میشود با پیروزی انقلاب اسلامی و سپس هم جنگ 8 ساله تحمیلی و جهاد در این مسیر و این شد که سردار سلیمانی بر اساس فرامین مکتب اسلام در مسیر حق قرار گفت.

نکته بعد فعالیت های جهادی این شهید بزرگوار است که شیبانی به آنها اشاره کرد و افزود: مدیریت و فعالیت جهادی او را تبدیل به الگو کرد چون اگر در کاری قصد قربت باشد و برای رضای خدا و نفع خلق الله انجام شود بی شک در قلوب مردم جا باز خواهد کرد.

فرماندار شهرستان شیراز در تبیین شخصیت حاج قاسم به روایتی اکتفا کرد که میگوید«اگر می خواهید در قلوب مردم جا داشته باشید کارهایتان را برای رضای خدا و از روی تواضع انجام دهید و سپس ادامه داد: موضوع دیگری که سبب میگردد یک شخصیت چنان بزرگ شود، استفاده از لقمه حلال است، موضوعی که در گفته های حاج قاسم همواره وجود داشت این بود که لقمه حلال در تربیت شخصیتی و رفتاری افراد بسیار موثر خواهد بود.

به گفته شیبانی عرصه های جبهه و جنگ که به تعبیرامام یک دانشگاه عظیم بود در تثبت و تکمیل شخصیت سردار سلیمانی بسیار موثر بود، به گونه ای که بین رزمندگان و ایثارگران عنوان میشد که معنویت حاج قاسم در حد اعلا است و همین باعث شد که وی مسیر سالهای دفاع مقدس را ادامه دهد و بعد از خاتمه جنگ به نیروی قدس پیوست.

وی از تشنه شهادت بودن سردار حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و افزود: در اواخرعمر با برکتشان چنان تشنه شهادت بود که در مواجهه به همه افراد و اقشار میخواست که برایش طلب شهادت کنند و برای رسیدن به این جایگاه لحظه شماری میکرد.

و اما اکنون ضرورت توجه به شخصیت این شهید بزرگوار و نهادینه کردن آن در بین مدیران و رفتار مسئولان به نظر می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد که شیبانی بر آن تاکید کرد و گفت: مسئولان هم باید به مکتب امام و اسلام و رهبری برگردند و کار را برای رضای خدا انجام دهند و هم با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات مدیریت جهادی پیشه کنند، چون هیچ کاری بدون مشکل و مانع وجود ندارد اما همه با تلاش شبانه روزی و جدیت قابل رفع و حل است.

نزدیک بودن به مردم و چهره مردمی داشتن یک شاخصه بارز این سردار شهید بود که فرماندار شیراز به آن اشاره کرد و از مدیران خواست که از آن الگو بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار