مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و گفت: برگزاری این دوره ها در ۱۰۰ روستا، مهاجرت بی رویه به شهرها را کاهش می‌دهد
کد خبر: ۱۰۸۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 23 December 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و گفت: برگزاری این دوره ها در ۱۰۰ روستا، مهاجرت بی رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان، «وهب مختاران» با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی ترغیب و ایجاد انگیزه در روستاییان به منظور راه اندازی کسب و کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به کارگیری ظرفیت های منطقه ای را از اهداف آموزش های مهارتی در روستاها برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان تصریح کرد: ۵۳ حرفه از جمله دوزنده کیف چرمی بادست، کمک آرماتور بند درجه ۲، کلاف ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس کار تراکتور در قالب ۱۸۰ دوره آموزشی و ۶۰۴ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان ارائه شد.

مختاران تاکید کرد: ارتقای سطح مهارتی روستاییان باید به گونه ای باشد که آنها را به سوی بهینه سازی روش های تولیدی و بهره وری از امکانات موجود سوق دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، دستیابی به اشتغال برای افراد بدون مهارت، تطبیق مهارت نیروی انسانی با مهارت های جدید ناشی از تحولات فناوری و ارتقا مهارت نیروی انسانی به منظور دستیابی به بهره وری بالاتر را از دیگر اهداف این آموزش های مهارتی در روستاها عنوان کرد.

مختاران گفت: ساکنان روستاها می توانند از طریق آموزش های مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال زایی اقدام کنند.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

استان همدان دارای یک هزار و ۷۵ روستای دارای سکنه است./ ایرنا 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
فنی و حرفه ای فقط مدرک صادر می کند چه در بخش خصوصی (آموزشگاه های آزاد) چه در بخش دولتی، با صادر کردن مدرک اشتغال ایجاد می شود ؟! ویا جلوی مهاجرت گرفته میشود ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار