امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت و مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند اما از آن طرف نیمه‌ پر لیوان را هم‌ ببینیم که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 23 December 2022

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، ا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ۱۴۳ سوره بقره اظهار کررد: بدن ما شاهد اعمال ما است، تمام گناهانی که به وسیله اعضای بدن‌مان انجام می‌دهیم روز قیامت بازگو می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ۶۵ سوره یاسین گفت: روز قیامت مثل دادگاه دنیا نیست که متهم دروغ بگوید، دست‌ها شهادت می‌دهند و حرف می‌زند، تمام اعمال ما به وسیله خود اعضا گفته می‌شود و انجام می‌شود؛ بدانید دنیا چیزی نیست که گم شود و همه چیز می‌ماند و همه اعمال ما ضبط می‌شود، مراقب باشید قیامت قطعی است و امضای خداوند پای قیامت است.

میردامادی ادامه داد: سعی کنیم طوری باشد که روز قیامت سرافراز وارد صحرای محشر شویم، مردم همانطور که ما را در دنیا دیده‌اند در آخرت هم به همان شکل ببینند.

امام جمعه موقت اصفهان شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت و ولادت حضرت مسیح (ع) را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: این روزها شعارهای زیادی بر دیوارها نوشته شد، زن زندگی آزادی، کدام زن؟ آیا زن‌های موفق جهان سربرهنگان بودند؟ ما دو مدل زندگی داریم یکی حیوانی و یکی انسانی.

وی گفت: آنکه خدا و اسلام و قیامت را قبول ندارد اصلاً هدف در زندگی برایش معنی ندارد و تمام بدبختی‌هایی که در دنیا مشاهده می‌کنیم برای این است که بشریت غرب از خدا دور شده است، بر این اساس باید ببینیم کدام زندگی مورد علاقه ماست.

میردامادی تاکید کرد: در زندگی حیوانی جز غارت و ویران کردن و مردم را به اسارت کشیدن چیزی نیست، اما در سبک زندگی اسلامی برای نمونه خدمات اجتماعی کمیته حضرت امام (ره) یا کمک‌های مومنانه را از برکات زندگی اسلامی شاهد هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان از دیگر نمونه‌های برکات زندگی اسلامی گفت: ساخت خانه برای فقرا و پیشرفت‌های علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را باید آثار انقلاب و برکات زندگی اسلامی دانست و به مردم یادآور شد.

وی ادامه داد: درصد پزشکان وارداتی از هند و پاکستان قبل از انقلاب را با تحصیل دانشجویان از سایر کشورها در ایران در ۲۷ تا ۳۰ رشته تخصصی را مقایسه کنید. ۳۵ هزار بهورز در روستاها خدمت می‌کنند، در سال ۱۳۵۷ صرفاً با ۷ دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجوی پزشکی داشتیم، اعضای هیات علمی ۱۶ برابر شده است، بانک قرنیه در جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین بانک قرنیه در دنیا است.

میردامادی در همین خصوص افزود: در ۵ قرن اخیر مساحت ایران از ۷میلیون و یک دهم به ۵ میلیون و سه دهم کاهش یافته و جمهوری اسلامی با وجود ابر قدرت‌ها یک وجب هم اجازه اشغال نداده است اما بحرین استان چهاردهم ایران با بی‌عرضگی محمدرضا پهلوی تقدیم انگلیس شد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان اظهار کرد: نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید، نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت و مسوولان باید وظیفه خود را انجام دهند اما از آن طرف نیمه پر لیوان را هم ببینیم که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار