کد خبر: ۱۰۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 08 October 2015

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: هیاتی که اسم رزمندگان بر روی آن است، بایستی رزمنده و مجاهد پرورش دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی روز پنج شنبه در پنجمین همایش هیات های مدیران و امنای رزمندگان اسلام استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: این هیات ها بایستی مجاهدان و رزمندگانی در عرصه های مختلف همچون جنگ سیاسی و فرهنگی پرورش دهند.

وی اظهار داشت: بایستی افرادی پرورش یابند که بر لایه های پنهان جامعه اشراف داشته باشند و رزمندگان نبایستی غافل از ساختن و نیروسازی باشند زیرا یکی از مشکلات جامعه ما این است که مثل خودمان کم تولید کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ایام واقعه غدیر گفت: اگر غدیر فراموش نمی شد، عاشورا به وجود نمی آمد.

امام جمعه کرج افزود: اگر غدیر بر امامت و ولایت حضرت علی (ع) به درستی تبیین شده بود و مردم وارد میدان شده بودند و مساله عاشورا به وجود نمی آمد.

وی اظهار داشت: تغییر دائقه و نفوذ در مسیر الهی به وجود آمده و این مسیر عمیق و پیچیده است و به راحتی کشف و دیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: انحراف وقتی بیاید تاریخ عوض می شود و امام خمینی (ره) تاریخ معاصر را تغییر داد بطوریکه انقلاب اسلامی جریان کل عالم را به هم زد.

وی به تلاش دشمنان در جهت انحراف دین اشاره کرد وافزود: دشمنان دین از زمان رسول خدا (ص) و حتی قبل از تولد ایشان، در طول سالیان و به انحاء و جهات مختلف خود را نشان دادند تا جایی که رهبران و امامان معصوم (ع) در سنین مختلف به شهادت رسیدند.

وی همچنین به روز مباهله که مصادف با امروز پنج شنبه 24 ذی الحجه است اشاره کرد و بیان داشت: امروز یکی از روزهای بزرگ تاریخ اسلام است که یکی از معجزات فعلی رسول خدا (ص) به شمار می رود همانطور که قرآن کریم معجزه قولی و کتبی آن حضرت است.

***جبهه فرهنگی استان را تشکیل دهیم

مدیر هیات های رزمندگان اسلام استان البرز نیز در این همایش گفت: در جریان فرهنگی استان بایستی جبهه فرهنگی را تشکیل دهیم و شبکه سازی کنیم.

نادر ادیبی افزود: هر جریان و هر مرجع کوچکی که برای انقلاب تلاش می کند بایستی آن را قوی تر کنیم زیرا کشور ما بیش از جریان جمعیتی نیاز به همت دارد و همه باید برای این موضوع تلاش مضاعفی کنیم.

وی در هیات های رزمندگان توجه به حوزه خواهران را جدی دانست و اظهار داشت: توجه به این بخش و بها دادن به آن بایستی در برنامه های ما قرار گیرد زیرا قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند و نقش موثری در خانواده دارند.

وی یکی از ایرادهای جامعه ایران را شکاف در سبک زندگی اسلامی ایران دانست و گفت: همچنین بایستی به نوجوانان نیز اهمیت بسزایی دهیم و از آن ها در بخش مدیریت و مفاهیم برای قوت بخشی به فعالیت هایمان بیشتر بهره ببریم.

در این همایش مدیران و اعضای هیات های امنا هیات های رزمندگان اسلام استان البرز که اغلب آنان را جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تشکیل می دهند، حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار