معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: در ۸ ماهه نخست ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی یک هزار و ۸۰۰ مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است
کد خبر: ۱۰۸۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 12 December 2022


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: در 8 ماهه نخست 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی یک هزار و ۸۰۰ مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.


به گزارش تابناک همدان، مهدی جعفری با بیان اینکه از 1هزار 800 بیمار، تعداد 277 بیمار خاص و 1523 بیمار صعب‌العلاج هستند، افزود: بیماری‌های خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و بیماران زمین‌گیر و ... می‌شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به حمایت این نهاد از بیماران مطرح کرد: هزینه‌های شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بیماران در صورت داشتن پوشش بیمه مکمل کمیته امداد به‌صورت کامل از سوی این نهاد پرداخت می‌شود و در صورت استفاده از بیمه سایر مؤسسات درمانی در زمینه پرداخت فرانشیز به آن‌ها کمک می‌شود.


جعفری با بیان اینکه بیماران زمین‌گیر به‌تنهایی توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند بیان کرد: ماهیانه 250 هزار تومان علاوه بر کمک به پرداخت فرانشیز و خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز، به‌حساب این بیماران واریز می‌شود.


وی با عنوان این مطلب که بیماران خاص و صعب‌العلاج به علت هزینه‌های بالای درمان نیازمند حمایت خیران هستند، گفت: در «طرح شفا» افراد نیکوکار برای حمایت مالی از بیماران می‌توانند به مراکز کمیته امداد در سطح استان مراجعه کنند.
معاون حمایت و سلامت افزود: هم‌اکنون 277 بیمار خاص شامل 93 بیمار دیالیزی، 52 بیمار پیوند کلیه، 11 بیمار هموفیلی، 11 بیمار تالاسمی و 110 بیمار ام‌اس تحت حمایت این نهاد هستند.


وی ادامه داد: امیدواریم با مشارکت مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران بتوانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار