مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: مهمترین آفات‌ و بیماری‌ های خسارت زا به جنگل های استان بیماری قارچی زغالی بلوط و همچنین خسارت خشکسالی، کاهش رطوبت، حریق و ریزگرد است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 13 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان در جریان بازدید کارشناسان عضو کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از جنگل های بلوط ایلام اظهار داشت:  با توجه به حساسیت و پیچیدگی هایی که در موضوع مبارزه با آفت برگ خوار و جوانه خوار بلوط در بوم سازگان زاگرس وجود دارد این سفر به استان ایلام صورت گرفت.

وی افزود: در سال های گذشته خشکیدگی درختان بلوط به طور گسترده ای در جنگل های زاگرس و به ویژه در استان ایلام روی داده است و بیماری زغالی بلوط طغیان کرده و موجب آسیب به درختان بلوط شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: مهمترین آفات‌ و بیماری‌ های خسارت زا به جنگل های استان ایلام شامل جوانه خوار بلوط، سوسک‌ چوبخوار، گیاهان نیمه انگل لورانتوس، بیماری قارچی زغالی بلوط و همچنین خسارت خشکسالی، کاهش رطوبت، حریق و ریزگرد می باشد.

 پیرزادیان ادامه داد: راه مبارزه با این آفات و بیماری‌ها با توجه به میزبان، رتبه خسارت، شرایط رویشگاه ونوع عوامل خسارت متفاوت خواهد بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار