تابناک: معاون ‌اداره‌کل حمل و نقل اصفهان گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت در اصفهان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان،صفا تاج در همایش بررسی طرح تخصیص سوخت ناوگان عمومی برون شهری بر‌اساس پیمایش با اشاره به اینکه نرخ سوخت در کشور ایران متناسب با بازار جهانی نیست، اظهار داشت: پائین بودن نرخ سوخت در ایران، قاچاق این فرآورده را به همراه داشته، بنابراین باید سعی شود تا قیمت سوخت را با قیمت‌های جهانی منطبق کنیم.

وی افزود: از جمله محاسن اجرای طرح تشخیص سوخت ناوگان عمومی برون شهری بر اساس پیمایش، جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه سوخت، استفاده رانندگان از ناوگان جدید، کاهش آلودگی، جلوگیری از تردد ناوگان بدون بارنامه و همچنین پیشگیری از ایجاد مشاغل کاذب است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه قاچاق سوخت تاثیر منفی و نامطلوبی بر اقتصاد کشور دارد‌، بیان کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از منابع تامین‌کننده سوخت کشور به شمار می‌آید و حدود 380 هزار بشکه سوخت در این استان تولید که 50 میلیون لیتر آن به 5 استان دیگر انتقال می‌یابد.

سرهنگ ستار خسروی تصریح کرد: با وجود پالایشگاه نفت در استان اصفهان، ظرفیت بالایی در تولید فرآورده‌های نفتی در آن به چشم می‌خورد و به دلیل اقتصاد تک محصولی فرآورده‌های نفتی، یکی از منابع درآمد اصلی محسوب می‌شوند.

وی گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت یکی از محاسن طرح مذکور بوده و سبب ایجاد نظم و انظباط در حمل و نقل که یکی از مهمترین زیرساخت‌های پراهمیت در دست‌یابی به توسعه بوده، می‌شود.

مدیر‌کل فن‌آوری و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این جلسه بیان کرد: تخصیص سوخت در مسیرهای ناهموار به صورت ضریب تردد بوده و ناوگانی که به دلایل مختلف از جمله تعمیرات متوقف شده‌اند، میزان سوختی که به آن‌ها تعلق گرفته ذخیره شده و می‌توانند در ماه بعدی از آن استفاده کنند.

فرامرز مداح گفت: کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که فاقد بارنامه هستند، سهمیه سوخت درون شهری به آن‌ها تعلق می‌گیرد که با اجرای طرح سهمیه موجود کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: ناوگانی که فاقد کارت هوشمند هستند تا 3 ماه آتی فرصت دارند، برای اخذ کارت هوشمند اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار