مدیرکل استاندارد استان بوشهر:
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‎های مهم علمی نقش مهمی در تدوین استانداردهای ملی دارد، به گونه‎ای که 80 استاندارد ملی در استان تدوین شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 07 October 2015
تابناک بوشهر: عبدالرحیم بهره‎مند ظهر امروز در نشست با خبرنگاران  دربوشهر با اشاره به اینکه از 16 تا 22 مهرماه به عنوان هفته استاندارد نام‎گذاری شده اظهار داشت: استانداردها زبان مشترک جهان  شعار امسال روزجهانی استاندارد است که دراین راستا برنامه‎های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه استاندارد در تمامی عرصه‎ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد بیان کرد: استاندارد در تولید، عرضه، واردات و صادرات کالا نقش مهمی دارد به گونه‎ای که کیفیت این کالاها استاندارد بررسی می‎کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: سال گذشته کارشناسان این اداره کل 5 هزار و 287 فقره بررسی از مراکز عرضه انجام داده‎اند و این در حالی است که 761 مورد نمونه‎برداری برای کیفیت تولیدات کارخانجات استان بوشهر انجام شده است.

بهره‎مند با اشاره به اینکه استاندارد استان بوشهر بر روی بیش از80 درصد واردات کالاها نظارت کیفی دارد، گفت: سال قبل کالاهای 27 هزار اظهار نامه وارداتی کنترل کیفی شد و کالاهایی که موارد استاندارد نداشتند اجازه ترخیص داده نشد و مرجوع شد.

وی نظارت بر عرضه خدمات، طراحی و مونتاژ تاسیسات گوناگون مانند آسانسور، نظارت بر شهرک‎های بازی، بازدید از نمایشگاه‎های عرضه کالا و خدمات از دیگر فعالیت‎های اداره کل استاندارد استان بوشهر دانست و گفت: نظارت ایستگاه‎های عرضه سوخت گاز، مخازن تاکسی‎ها و بررسی مخازن تاکسی‎ها به صورت رایگان با مشارکت کارشناسا اداره کل استاندارد استان بوشهر انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید برترویج فرهنگ استاندارد درجامعه بیان کرد: برای این منظور فرهنگ استاندارد در مدارس ارائه شده بگونه‎ای که سال قبل 900 دانش‎آموز در شهرها و روستاهای استان بوشهر با این مهم آشنا شدند.

بهره‎مند با اشاره به انعقاد تفاهم‎نامه با آموزش وپرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: با انعقاد این قرارداد تمامی دانش‎آموزان تحت پوشش آموزش فرهنگ سازی استاندارد قرار می‎گیرند.

وی گفت: علاوه بر آن 119 دوره آموزشی با 28هزار و 130 نفر ساعت آموزش در شهرستان بوشهر برگزار شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به تولید محصول سالم ویژه تولید کنندگان محصولات کشاورزی در روستاهای استان بوشهر بیان کرد: برای این مهم 60 کشاورز و تولید کننده محصولات کشاورزی آموزش‎های لازم در زمینه تولید محصول سالم فر گرفتند و امسال با انعقاد تفاهم‎نامه با جهاد کشاورزی فرهنگ تولید محصول سالم ترویج می‎یابد.

بهره‎مند با اشاره به اینکه در استان بوشهر 46 آزمایشگاه استاندارد همکار فعال است خاطرنشان کرد: 46 آزمایشگاه همکار استاندارد در بیش از140 زمینه کاری با این اداره همکاری می کنند.

وی بیان کرد:آزمایشگاه کمپرسور، جوش و فرآورده‎های نفتی در کشور تنها در استان بوشهر وجود دارد که وجود این آزمایشگاه‎ها استان بوشهر را به  قطب استاندارد جنوب کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بوشهر به فیبر نوری متصل شد بیان کرد: با اتصال این اداره به شبکه فیبر نوری پهنای باند آن اکنون به 4 برابر افزایش یافته که تا 50 برابر قابل گسترش است.

بهره‎‌مند از تدوین 80 استاندارد ملی در استان بوشهر خبرداد و گفت: توانمندی کارشناسان استاندارد استان بوشهر به گونه‎ای است که تاکنون در بیشتر زمینه‎ها برتری خود را نشان داده‎اند بگونه‎ای که در تدوین استاندارد ملی تاکنون 150 استاندارد دراستان بوشهر تدوین شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار