معاون استاندار گیلان
کد خبر: ۱۰۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 14 November 2022

تابناک/گیلان معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری جغرافیای گیلان، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتصادی، صنعت گردشگری است و لذا همانگونه که روز ملی شدن صنعت نفت را داریم، باید صنعت گردشگری را نیز ملی کنیم.

سید محمد اسحاقی در افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به رصد دغدغه مندی فرمانداران و شهرداران در حوزه های سرمایه گذاری، اظهار کرد: این همایش و نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های گیلان است.

وی استان گیلان را دارای مواهب بی نظیر، اما ناشناخته فراوان دانست و افزود: باید این مواهب و ظرفیت ها را به سرمایه داران و سرمایه گذاران عاشق گیلان معرفی کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان مقوله گردشگری را دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: سفر کردن فرصت تفریح است و لذا گردشگری اقتصادی و تاریخی و طبیعی و مذهبی و حتی خویشاوندی جنبه تفریحی دارند.

اسحاقی بزرگترین و متنوع ترین صنعت بعد از خودروسازی، ساختمان سازی و صنایع غذایی را صنعت گردشگری دانست و عنوان کرد: ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در حوزه صنعت گردشگری است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری جغرافیای گیلان، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتصادی، صنعت گردشگری است و لذا همانگونه که روز ملی شدن صنعت نفت را داریم، باید صنعت گردشگری را نیز ملی کنیم.

معاون استاندار گیلان با اشاره به رتبه دار بودن گیلان در حوزه های مختلف گردشگری ایران، متذکر شد: متاسفانه با وجود چنین ظرفیت عظیم اقتصادی در کشور، چشم به چاه های نفت دوخته ایم لذا تا به سمت سرمایه گذاران نرویم و آنها را وارد میدان خلق ثروت نکنیم، به توسعه پایدار نمی رسیم.

وی رابطه رشد اقتصادی و صنعت گردشگری را معنادار دانست و گفت: خیلی از کشورها مواهب تاریخی و طبیعی ایران را ندارند، اما درآمدهای سرشار از محل گردشگری کسب می کنند لذا باید رشد اقتصادی مکان محور را با اولویت شهرستان ها و روستاها احصا کنیم، زیرا اعتبارات سالانه براساس همین رشد اقتصادی شهرستان ها تخصیص می یابد.

اسحاقی در ادامه از تخصیص اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۸ در حوزه گردشگری گیلان خبر داد و بیان کرد: باید نقشه راه آینده را برای فرزندانمان ترسیم کنیم و امیدآفرینی داشته باشیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار