رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از توزیع بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قمی در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان خبرداد و گفت: به دنبال این هستیم تا با مشارکت مردم دو هزار و ۸۰۰ جهیزیه را نیز برای زوج‌های جوان تامین کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 14 November 2022

به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در نشست خبری اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: فعالیت‌های دومین کنگره ملی شهدای استان قم از سال ۱۳۹۸ با تشکیل ۱۷ کمیته آغاز شد؛ علاوه بر شرح وظایفی که برای هر کمیته تعریف شده بود اما بخش عمده فعالیت‌های کنگره توسط مردم رقم خورده و شاهد این بودیم که در سطح شهر، مردم به صورت خودجوش در مساجد یادواره‌های شهدا را برگزار کردند.

وی ادامه داد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند که قم شهر قیام اقامه است و به دلیل اینکه از قم به عنوان موتور محرک انقلاب نام‌برده می‌شود شهدای استان‌های دیگر نیز مربوط به قم می‌شود و یاد آن‌ها نیز در این میان باید زنده نگه‌داشته شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: اجلاسیه پایانی به این معنا نیست که اقدامات ما در این راستا پایان می‌یابد بلکه مجدد سال ۱۴۰۶ سومین کنگره ملی شهدای استان قم برگزار خواهد شد و ما بعد از پایان کنگره دوم، خودمان را آماده برگزاری کنگره سوم می‌کنیم.

خوشگفتار مقدم با تشریح برنامه‌های صورت گرفته در راستای کنگره طی سال‌های اخیر، گفت: طی این مدت ۲۰۰ نوع کتاب با محوریت شهدا تهیه و چاپ شده است که با همکاری اداه‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مقرر شد ۵ مورد از آن ها به خط بریل برای روشندلان عزیز نوشته شود.

وی افزود: در حوزه رسانه تلاش زیادی صورت گرفت تا شهدای قم به مردم بیشتر شناسانده شوند؛ با همکاری استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم؛ یک فیلم سینمایی با نگارش جواد افشار با محوریت عملیات کربلای ۴ ساخته خواهد شد که در حال حاضر مراحل پیش تولید را طی می‌کند و همچنین فیلم سینمایی شهید زین‌الدین محصول جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که ساخته خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های هنری و رسانه‌ای دیگری مانند ساخت ۶۰ فیلم مستند توسط کنگره از مدت‌ها قبل دنبال شده که ۲۰ مستند از آن آماده شده است؛ علاوه بر این سمفونی خط‌شکنان با موضوع شهدای قم درحال تمرین است که به زودی ویدیو نهایی آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد امکان اجرای زنده آن در استان را نداریم.

خوشگفتار مقدم اذعان کرد: تا به امروز ۲ هزار و ۱۵۰ یادواره شهید در قم برگزار شده است؛ در این یادواره‌ها سعی کردیم تمام شهدا را یاد کنیم، برای مثال برای ۵۶۵ شهید ارتش ۵ یادواره برگزار شد که در اجلاسیه پایانی امیر موسوی فرمانده‌کل ارتش حضور پیدا کرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های کنگره در قالب کمک‌ به نیازمندان گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به نیابت از شهدا میان نیازمندان توزیع شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ جهیزیه مزین به نام شهدا تحویل زوج‌ها می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار