مدیرکلّ دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری خبر از سرانه ی فضای ورزشی سه سانتی مترمربع برای بانوان استان خبر داده و تاکید کرد: این سرانه باید به یک متر و 20 سانتی مترمربع برسد.
کد خبر: ۱۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷ 05 March 2015

کمبود سرانه ورزشی جزو بزرگترین چالش های پیش روی جامعه است چراکه علاوه بر جنبه های قهرمانی، ورزش در زمینه سلامت و ایجاد نشاط در جامعه به طور مسقیم اثرگذار است.

به گزارش تابناک، در این میان ورزش و سرانه ورزشی بانوان از حساسیت بالایی برخودار است چراکه هر گامی که در راستای ورزش بانوان برمی داریم، در حقیقت برای سلامت بانوان و در نتیجه سلامت روانی و جسمانی خانواده ها حرکت کرده ایم و در شرایط زندگی آپارتمان نشینی و نبود تحرک، ضرورت توجه به این مقوله بیشتر احساس می شود.

با وجود این حساسیت و ضرورت، متاسفانه استان اردبیل به لحاظ سرانه ورزشی بانوان در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

مدیرکلّ دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری خبر از سرانه ی فضای ورزشی بانوان سه سانتی مترمربع برای بانوان استان خبر داده و تاکید کرد: این سرانه باید به یک متر و 20 سانتی مترمربع برسد.

«ماریا موسوی» در جلسه ی هم اندیشی نایب روسای هیات های ورزشی، قهرمانان ورزشی و مدال آوران زن استان با استاندار که در سالن شیخ صفی استانداری تشکیل شد ضمن اشاره به وضعیّت نامناسب سرانه ی فضای ورزشی زنان استان گفت: طبق قانون برنامه ی پنجم توسعه، سرانه ی ورزشی بانوان استان، باید به یک متر و 20 سانتی مترمربع می رسید که با نهایت تاسّف ، این رقم در حال حاضر، سه سانتی متر مربع است .

ماریا موسوی افزود: با تمام کمبودها و ضعف هایی که در حوزه ی امکانات ورزشی بانوان به چشم می خورند، پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه داریم و این امر، مسوولیّت ما را برای توجّه بیش تر و برنامه ریزی مسنجم تر، دو چندان می کند.

وی، توجّه به ورزش زنان را از دو جهت مهمّ دانست و گفت : توجّه به ورزش بانوان ، در اصل، توجّه به سلامت و شادابی آنان است چراکه ورزش هم موجب سلامت روح و هم موجب سلامت جسم می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار