اعتبارات استانی امسال اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان حدود ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 09 November 2022

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه بودجه این اداره کل از منابع ملی و استانی تامین می‌شود، گفت: اعتبارات استانی این اداره کل با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبادله موافقتنامه می‌شود.
مهدی سینایی در خصوص روند اعتبارات سال‌های اخیر این اداره کل گفت: این اعتبارات درسال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸۷ درصد رشد داشته و خوشبختانه تخصیص اعتبار نیز در این بخش رشد قابل ملاحظه‌ای داشت به طوری که از ۱۸۹ میلیارد ریال به بیش از ۴۵۷ میلیارد ریال رسیده که ۱۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی این اداره کل از طریق وزارت راه و شهرسازی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبادله موافقتنامه و به استان ابلاغ می‌شود افزود: هنوز اعتبار و تخصیص استانی و ملی امسال به صورت کامل ابلاغ نشده، ولی اعتبارات ملی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان
با بیان اینکه بودجه سنوات گذشته این اداره‌کل کاملا متاثر از شرایط کشور تغییر کرده گفت: از سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی روند نزولی داشته، اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۸ این روند تغییر و رو به افزایش بوده است.
سینایی با بیان اینکه اعتبارات استانی و اعتبارات ترمیمی نمایندگان مجلس هر کدام بیشتر از ۷۰ درصد تخصیص داشته‌اند گفت: در مجموع اعتبارات استانی در سال ۱۳۹۹ از ۲۷۳ میلیارد ریال به ۷۸۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشته است.
وی افزود: در بخش اعتبارات ملی نیز ساخت و توسعه راه‌ها بیش از هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار و افزون بر ۸۰۵ میلیارد ریال تخصیص، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع بیش از ۶۹۵ میلیارد ریال اعتبار و بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال تخصیص و توسعه راه‌های کویری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۵ میلیارد ریال تخصیص را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار