مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: با تلاش گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صمت و نیروی انتظامی بیش از هزار و ۸۰۰ تن غلات احتکاری در سطح استان کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 06 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامرضا سالاری گفت: با تلاش گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صمت و نیروی انتظامی بیش از هزار و ۸۰۰ تن غلات احتکاری در سطح استان کشف شده است.

او غلات مکشوفه را شامل انواع برنج‌های خارجی و ایرانی، گندم و جو به ارزش ریالی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۱۳۲ پرونده با موضوع احتکار و اخفا در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و متهمین این پروند‌ها علاوه بر الزام به عرضه کالا در بازار به پرداخت جریمه ۵۶۰ میلیارد ریالی در حق دولت محکوم شده اند.

سالاری، مصوبه سران قوا در خصوص افزایش مجازات‌های نقدی تعزیرات حکومتی را یادآور شد و گفت: بنا بر این مصوبه، جریمه نقدی تمامی تخلفات من جمله احتکار افزایش ۵ برابر داشته و این اختیار به روسای شعب تعزیرات نیز داده شده که در صورت کشف کالای احتکاری در یک واحد صنفی، بلافاصله دستور پلمپ و نصب پارچه برای واحد صنفی متخلف داده شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد تا در صورت اطلاع از احتکار هر گونه کالا، مراتب را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند تا موارد توسط گشت‌های مشترک بررسی شده و در صورت احراز تخلف، پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شود.

برچسب ها: کشف ، غلات ، احتکار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار