استاندارهمدان اعلام کرد:
استاندار همدان در جلسه دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان، گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان همدان، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های حوزه صنعت در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 06 November 2022
 
استاندار همدان در جلسه دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان، گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان همدان، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های حوزه صنعت در نظر گرفته شده است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در این مراسم فعالان اقتصادی را افسران و ایثارگران عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: وجود فعالان اقتصادی در استان مایه افتخار است.

قاسمی فرزاد نگاه مجموعه تولید‌کنندگان استان به تولید را تاسی از نگاه مقام معظم رهبری به تولیدِ اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان معرفی کرد.

استاندار همدان تصریح کرد:  سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حمایت همه‌جانبه و پشتیبانی از فعالان اقتصادی است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه از اول سال تا کنون، ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است، افزود:  استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.

به گفته نماینده عالی دولت در استان ،  برخی کلان شهرها در زمینه صنعتی شدن اشباع هستند و ضرورت دارد به استان‌های دیگری چون همدان در این زمینه توجه شود.

قاسمی فرزاد گفت: در استان همدان، به احداث واحدهای صنعتی به‌ویژه صنایع تبدیلی و غذایی نیاز است.

وی اشاره کرد: از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان در راستای تقویت صنعت استان استفاده می‌‌کنیم.

این مقام ارشد استان بیان کرد:  مشکلاتی در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی استان در سیستم بانکی وجود دارد، ضرورت دارد این مشکلات حل و رفع شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه گزارش عملکرد، بانک‌های استان در عرصه تولید، بر اساس تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده، به مقامات بالادستی ارائه خواهد شد،ادامه داد:  تا بتوانند با بهره گیری از گزارش ها از این وضعیت رکود خارج شوند.

استاندار همدان اظهار داشت، : هدایت و استقرار سرمایه‌گذاران بزرگ در مناطق ویژه اقتصادی همچون جهان‌آباد، نیاز به حمایت و پشتیبانی مقامات عالی کشوری دارد.

نماینده عالی دولت در استان درخواست کرد: وزارت صمت، دستورالعمل و شیوه دریافت و هزینه‌کرد، وصول یک درصد حقوق دولتی واحدهای تولیدی را ابلاغ  کند.

همچنین«سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت در سفر به استان همدان علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی از ۶ طرح اقتصادی و شهرک صنعتی بازدید کرد.

وزیر صمت با سفر به شهرستان بهار از شهرک صنعتی لالجین (شهر جهانی سفال) دیدن می کند و پس از آن در روستای لتگاه از واحد تولیدی خوشه جوراب بازدید خواهد کرد.

فاطمی امین همچنین عصر دیروز با سفر به شهرستان کبودرآهنگ از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین بازدید و در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن کرد.

بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار