مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: تا سه هفته گذشته حدود ۱۱۰ میلیون تومان خسارت در مناطق مختلف به سازمان زیباسازی وارد شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 01 November 2022

حمید قنادنیا از برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با متریال فلز خبر داد و گفت: این رویداد امسال برای نخستین بار در زمستان برگزار خواهد شد و در حال حاضر پروپوزال این رویداد آماده شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با یادآوری اینکه در نوروز ۱۴۰۱، در فراخوانی ملی از هنرمندان دعوت کردیم تا در موضوعات فرآیندی برای تسهیلگری در پروژه‌های شهر آمادگی خود را اعلام کنند، گفت: پس از دو سال درگیری با ویروس کرونا در عید نوروز امسال تلاش کردیم فضایی در شهر ایجاد کنیم تا نشاط و شادابی را به مردم بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارهای اجرا شده در عید نوروز ازنظر هزینه‌ و جنس به‌صورت موقت برنامه‌ریزی شده بود، گفت: شاید در آینده به سمتی برویم که کیفیت و جنس پروژه‌ها را پایین‌تر در نظر بگیریم. البته در پروژه‌های عید نوروز، بعضی از پروژه‌ها کیفیت نمایش به عموم را نداشت که از استفاده آن‌ها منصرف شدیم، ضمن اینکه به این نتیجه رسیدیم که کارهای دائم و فاخر را در این ماه نمی‌توانیم به نمایش بگذاریم.

قنادنیا اصفهان را نمایشگاهی از مجسمه و نمادی از هنرمندان برجسته و مرجعی برای هنرمندان عرصه مجسمه‌سازی در کشور دانست و گفت: پروژه‌های امسال فاخر، گزیده و باکیفیت بهتر خواهد بود، البته برخی از کارها در ادامه فعالیت‌های سال ‌گذشته است. امسال در هر چهارراه المانی نخواهیم داشت، بلکه با بازیابی نقشه‌های عمارت‌ها یا ساختمان‌های از دست رفته، آن‌ها را به‌صورت ویترین به نمایش خواهیم گذاشت.

وی با اعلام اینکه شهر اصفهان در نورپردازی و روشنایی پیشرو است، افزود: اکنون برای نورپردازی سطح شهر کارهای مشارکتی انجام می‌شود، همچنین نورپردازی شهر اصفهان از سال ۱۴۰۰ به سمت استفاده از تکنولوژی رفته و قصد داریم کارهای متنوعی در این عرصه انجام شود.

وی در مورد دیگر پروژه‌های شاخص زیباسازی که در آینده اجرا خواهند شد، توضیح داد: حدود ۱۵ منطقه توسط سازمان زیباسازی برای ایجاد محوطه‌های چندمنظوره مشخص شده که به‌زودی این پروژه‌ها به مرحله اجرایی خواهند رسید. درگذشته نقاطی محدود به‌صورت پاتوق شکل گرفته بود که تصمیم داریم با اجرای پروژه‌های کلان، به‌جای یک نقطه، یک محور را به نمایش بگذاریم. در طراحی محوطه‌های چندمنظوره، مبلمان ویژه همه اعضای خانواده طراحی شده، فضاسازی مناسب برای شب‌ها بسیار قابل‌توجه است و سعی شده در این محوطه‌ها از میراث ماندگار استفاده شود. در این راستا، تاکنون ۴۰ نقطه تعیین شده و تا پایان سال ۲۰ نقطه اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بخش مهم سازمان زیباسازی را مبلمان شهری دانست و گفت: اکنون نزدیک به ۱۱۰ عنصر مبلمان شهری ازجمله نیمکت، سطل زباله و پایه‌های روشنایی در فضای شهر اصفهان وجود دارد. البته قسمتی از مبلمان شهری مانند کیوسک‌های پلیس در اختیار شهرداری نیست، اما مبلمان شهری محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان زیباسازی در مبلمان شهری هیچ‌گاه خریدار نبوده و خودش با مشارکت سازمان‌های دیگر نیازها را طراحی می‌کرده، به‌طوری‌که می‌توان گفت سازمان زیباسازی در حوزه طراحی‌ها مرجع کشور بوده است. در حال حاضر مبلمان شهر اصفهان به‌صورت پرتابل ساخته می‌شود و از طراحی‌های سنگی یا چوبی‌ها کاسته شده است.  

قنادنیا با اعلام اینکه سازمان زیباسازی از سال گذشته در محوطه‌های بازی به سمت تکنولوژی حرکت کرده و تاکنون ۹ پارک موضوعی با تکنولوژی‌های روز دنیا ایجاد کرده است، گفت: تا پایان سال ۲ پارک موضوعی دیگر با ترکیبی از بازی و آموزش و ۲ پارک بازی‌های خلاق ساخته خواهد شد. همچنین در سطح شهر در برخی از محوطه‌های مشخص اسباب‌بازی‌های علمی آموزشی در کنار دیگر اسباب‌بازی‌ها، به‌عنوان المان جایگذاری می‌شود که به‌زودی از یکی از این موارد در شهر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در آذین‌بندی شهری تقویمی داریم که در مناسبت‌های مختلف المان‌ها به شهر می‌آیند و پس از پایان مناسبت جمع‌آوری می‌شوند و یا در دیگر شهرها به فروش می‌رسد که البته مدل کار در این حوزه به‌زودی تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های محله محور به دستور شهردار اصفهان، گفت: امسال در ۱۹ محله فعالیت‌های زیباسازی انجام دادیم که در تمامی این محلات به‌صورت میانگین ۴ پروژه و درمجموع ۸۰ پروژه اجرا شده یا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در خصوص سرقت‌هایی که از فضاسازی‌های سطح شهر انجام شده، گفت: برخی از این سرقت‌ها هدفمند بوده، اما بیشتر به‌منظور بازیافت و فروش فضاسازی‌ها انجام شده است.

به گفته قنادنیا، مجسمه‌هایی که در فضای شهری جایگذاری شده، گنجینه‌ای از هنر دست هنرمندان برجسته کشور است. برخی از این آثار به موزه‌ها می‌روند، اما برخی از آثار به اصرار هنرمندان در فضای شهر باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی یک کارگاه فنی دارد که اولین کارگاه فایبرگلاس در این گارکاه شکل گرفته، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شاخص این کارگاه تبدیل اسباب‌بازی‌های آهنی به اسباب‌بازی فایبرگلاس است. تا سال ۹۰ مبلمان‌های شهری از این کارگاه خریداری می‌شد، اما پس از تشکیل سازمان زیباسازی، کارگاه فنی به این سازمان ملحق شد. در این ۳۰ سال هیچ‌گونه ضایعاتی از این کارگاه فروخته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار