سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس رنگبندی کرونایی، ٣ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت زرد و ١١ شهرستان آبی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹ 29 October 2022

حامد بهرامیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه رنگ بندی شهرستان‌های استان از ششم آبان ماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد و گفت: بر اساس این رنگبندی شهرستان‌های زرد شامل اسلام آباد، پاوه، سرپل ذهاب است.

وی افزود: شهرستان‌های آبی نیز شامل کرمانشاه، جوانرود، صحنه، قصرشیرین، کنگاور، هرسین، دالاهو، ثلاث باباجانی، سنقروکلیایی، گیلانغرب و روانسر می‌باشد.

لازم به ذکر است که علی رغم محدود شدن بیماری کرونا، در فصل پاییز بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا رواج یافته که لازم است برای مواجهه با این بیماری اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داد.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که معمولا در فصل خاصی شیوع پیدا می‌کند؛ پیک اول ۱۵ شهریور تا پایان آبان ماه و پیک دوم در بهمن ماه می‌باشد و دارای دو نوع A و B است که ما در حال حاظر با نوع A مواجه هستیم، که راه انتقال آن از طریق قطرات تنفسی و از راه تنفس می‌باشد.

گفتنی است برای پیشگیری از انتشار آنفلوانزا، همانند اپیدمی کرونا استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله با افراد مبتلا است، همچنین افراد مبتلا و افرادی که علائم دارند باید از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ خود داری کنند، پیک دوم آنفلوانزا معمولا در بهمن ماه شروع می‌شود که به اردیبهشت سال بعد نیز کشیده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار