تابناک هرمزگان/ استفاده از کنتورهای آب هوشمند در بخش نصب کنتور و مدیریت برداشت میزان خطا و تخلفات را تا حد بسیار بالایی کاهش داده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 22 October 2022

به گزارش تابناک از  هرمزگان، رییس گروه احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت:  در زمینه تخلفات؛ در بخش نصب کنتور و مدیریت برداشت میزان خطا و امکان دستکاری و تخلف بسیار کاهش یافته است.

امید رضویان توضیح داد: با توجه به سیستم های تعریف شده در کنتور هوشمند چنانچه هر بخش از کنتور دستکاری شده باشد امکان مشاهده در سامانه و رصد آن وجود دارد و در اسرع وقت می توان از بهره برداری غیر مجاز جلوگیری نمود.

وی در خصوص هدف از نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی توضیح داد: از جمله اقداماتی که در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی صورت گرفته و باید با جدیت بیشتری دنبال شود نصب وسایل اندازه گیری برای بهره برداران منابع آب زیر زمینی است. لذا باید به این نکته توجه داشت که یکی از علل نصب کنتور مدیریت منابع آبی و در نهایت جلوگیری از فرونشست زمین در دشت های استان است.

رییس گروه احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی خاطر نشان کرد: اهمیت نصب وسایل اندازه گیری موجب تهیه و ارائه آمار و اطلاعات مصارف آبی می شئد که این امر لازمه هرگونه برنامه ریزی درست در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، در خصوص منابع آبی است. از طرفی لزوم دریافت اطلاعات و ارقام صحیح و قابل اتکا که بتواند مبنای تصمیم گیری های آینده قرارگیرد، اقتضاء می کند که این امر به عنوان اقدامی پایه ای مد نظر قرار گرفته و ضمن رفع موانع و نواقص موجود، در بهبود روزافزون کارایی آن اقدام شود.

رضویان توضیح داد: از جمله اهداف تعریف شده در این خصوص می توان به  اندازه گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره برداران از منابع آب و جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز، ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی با برنامه ریزیِ متکی بر اطلاعات بدست آمده از قرائت کنتورها و حجم بهره برداری از منابع آب، تهیه لیست بهره برداران دارای اضافه برداشت ازمنابع آب و بهره برداران صرفه جو و ارایه به شرکت برای اتخاذ تصمیم های مدیریتی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صحیح و بهینه مصرف آب از یک طرف و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب از طرف دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار