معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: زنده نگه‌داشتن برخی از هنرهایی که به مرور درحال فراموش شدن است باید جدی گرفته شود
کد خبر: ۱۰۷۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 19 October 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه آئین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی استان قم و اظهار کرد: توجه به صنایع دستی و تقویت بازارهای فروش هنرمندان صنایع دستی به رشد و توسعه صنایع دستی کمک می‌کند.

وی ارزش افزوده‌ای که صنایع دستی در تحول اقتصادی ایجاد می‌کند را مدنظر قرار داد و افزود: این اتفاق به صورت ویژه در صنایع خرد وجود دارد و می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود شرایط اقتصادی جامعه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با بیان اینکه توجه به بروزرسانی و ایجاد بازارهای جدید یکی از اقداماتی است که باید باجدیت دنبال شود، مطرح کرد: تقویت توانایی هنرمندان برای فروش و ایجاد کارگاه‌های فروش ازجمله اقداماتی است که در استان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌سازی لازم برای افزایش هنرمندان در عرصه‌های مختلف را انجام دهیم.

مقیمی با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن برخی از هنرهایی که به مرور درحال فراموش شدن است باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: هنرهایی مانند کار سنگ، چاقوسازی و بسیاری از هنرهای قم که به تدریج درحال فراموشی هستند باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه باید با تقویت و توسعه؛ نسل جدید را با این هنرها آشنا کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرزندان انقلاب اسلامی را به عرصه نگه‌داری از این میراث گران بها دعوت و هدایت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار