مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تلاش داریم تالار اصلی موزه منطقه‌ای کرمانشاه را تا پایان تابستان سال آینده به افتتاح برسانیم.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 18 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا سهیلی امروز (۲۵ مهر) در تشریح آخرین وضعیت پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه، اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه سال ۱۳۵۳ آغاز شد و علیرغم گذشت حدود ۵۰ سال و تکمیل تمام موزه‌های مشابه در کشور، این پروژه کماکان بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای به سرانجام رسیدن این پروژه، اظهار کرد: در سفر چندماه پیش رئیس جمهور به کرمانشاه حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه منطقه‌ای کرمانشاه اختصاص داده شد که معتقد بودیم کفاف نمی‌دهد، برای همین رایزنی‌هایی را برای افزایش این میزان اعتبار انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در نشست هفته گذشته قرارگاه ملی اشتغال استان که به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور در تهران برگزار شد، با طرح مشکلات حوزه گردشگری استان، بودجه سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه -برای حوزه گردشگری- از ۱۳۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که بخشی از آن را برای تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای اختصاص می‌دهیم.

سهیلی با بیان اینکه قرار است اعتباری ۷۰ میلیارد تومانی ظرف مدت سه سال به پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه تزریق شود، گفت: این پروژه ظرف یک ماه آینده از طریق مناقصه واگذار می‌شود و بنا داریم یک پیمانکار توانمند را برای این پروژه انتخاب کنیم.

وی با تاکید براینکه تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه مرحله به مرحله پیش خواهد رفت، افزود: در گام اول تلاش داریم تالار اصلی موزه را تا تابستان سال آینده تکمیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص استحکام پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه با وجود گذشت سال‌ها از آغاز احداث آن نیز گفت: طبق مطالعات انجام شده، سازه این بنا سازه‌ای مستحکم است. ضمن اینکه سازه این پروژه قدمت چندانی ندارد.

وی پیشرفت کنونی این پروژه را نیز حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: پس از تکمیل موزه حدود ۱۵ هزار قلم شی تاریخی استان را در آن برای مردم به نمایش می‌گذاریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار