نشست هم اندیشی عفاف و حجاب
نشست هم اندیشی عفاف و حجاب با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان، ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان وبا حضور مسئولان استانی، روسا ومعاونین آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق، رابطان عفاف وحجاب دستگاه‌های اجرایی، رابطان امور بانوان آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶ 17 October 2022

نشست هم اندیشی عفاف و حجاب با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان، ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان وبا حضور مسئولان استانی، روسا ومعاونین آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق، رابطان عفاف وحجاب دستگاه‌های اجرایی، رابطان امور بانوان آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق در یاسوج برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید نصیرحسینی در این نشست گفت: مسئله معرفت و احکام و تعهد در اجرای احکام خدا تنها متولی آن فقط مربی و معلم خاصی نیست. مسئولان وهمه معلمان فارغ از رشته درقبال تربیت در جامعه مسئول هستند.
نماینده، ولی فقیه در استان افزود: تمام احکام الهی برای خود بندگان است وگرنه خداوند هیچ نیازی به نماز و حجاب و عفاف ما ندارد واین در حالی است که برخی پدر و مادران فرزندان شان به دوری از این احکام دستور می‌دهند و امر و نهی می‌کنند.
آیت الله سید نصیرحسینی گفت: خداوند برای اینکه مقامی به انسان بدهد پدر و مادر را واسطه قرار می‌دهد وگرنه می‌تواند این واسطه را نیز قطع کند، وقتی پدر و مادر حق دارد امر و نهی کند خداوند نیز پس حق امر و نهی دارد.
وی افزود: انسان‌هایی که خدا را عبادت می‌کنند سه گروه هستند یه عده از ترس جهنم عبادت میکنند، یک گروه برای رسیدن به بهشت عبادت می‌کنند یه عده نیز خدا را به دلیل اینکه می‌دانند خداوند شایسته عبادت است عبادت می‌کنند.

آیت الله حسینی : فلسفه اسلامی رهایی از ولنگاری و دیکتاتور بوده است/ عزت خواه : نقش معلمان در ترویج فرهنگ حجاب کلیدی است / دادستان : دشمن متوجه بی انگیزگی برخی مسئولان شده است / آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: مشکل ما در این است که نمی‌دانیم خالق، رازق و هستی بخش اوست، یک لحظه این جریان قطع شود همه چیز نابود می‌شود، خدا لحظه به لحظه به ما هستی می‌دهد، مدیریت همه اعضا و جوارح دست خداوند است مشکل این است خداوند را گم کرده ایم. نفهمیدیم که همه چیز دست خداوند است، این‌هایی که عفاف و حجاب را زیر سوال می‌ببرند مشکلات همین است، خداوند نیازی به ما ندارد اگر فرمود حجاب واجب است پس یعنی با بی حجابی به مصلحت دست نخواهی یافت.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ انسان بی حیا الگو نشده است گفت: فطرت انسانی و ذات انسانی بر این مسله که انسان‌های پاک دامن بهتر هستند رای می‌دهد، حجاب دستور خداوند است، نمی‌شود که خداوند انسان را رها کند.
وی در ادامه اظهار داشت: خداوند انبیا را برای هدایت انسان‌ها آورده است، لذا خداوند بازنشسته و ساکت نداریم خدایی که هیج دستوری ندهد که خدا نیست، خداوند دستوراتش را داده است.
آیت الله حسینی افزود: در تربیت سهل انگاری‌هایی شده است و دو سال بچه هایمان را در فضای مجازی رها کردیم فضایی که توسط صهیونیست مدیریت می‌شود، این فضا را رها کردیم و اشتباه هم کردیم.
وی گفت: ولنگاری و فحشا ازادی نیست، زن و دختری که در فحشا غرق شد فردا نمی‌تواند مادر خوبی باشد، فضای ولنگاری که شعارش را می‌دهند یعنی ما از خدا بهتر می‌فهمید شما فهم و سواد هم ندارید، حرف علمی را متوجه نمی‌شوید.
نماینده، ولی فقیه در استان در پایان بیان کرد: فلسفه اسلامی رهایی از ولنگاری و دیکتاتور بوده است، فساد و فحشا آزادی حیا و حجاب اسارت است این نهایت جهالت یک انسان است این چیزی است که غرب به دنبال آن بود. وای به حال کسانی که افکار فحشا را در بین مردم رواج می‌دهد.

آیت الله حسینی : فلسفه اسلامی رهایی از ولنگاری و دیکتاتور بوده است/ عزت خواه : نقش معلمان در ترویج فرهنگ حجاب کلیدی است / دادستان : دشمن متوجه بی انگیزگی برخی مسئولان شده است / آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد

امروز یکی ازمهمترین نیاز‌های جامعه بحث عفاف و حجاب است
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: امروز یکی ازمهمترین نیاز‌های جامعه بحث عفاف و حجاب است که نیازمند تبیین و روشنگری هوشمندانه و عالمانه است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه امروز جهاد تبیین نیاز ابزار می‌خواهد گفت: جهاد تبیین در داخل به اسلحه نیاز ندارد به تجربه و بصیرت نیاز دارد.
وی با اشاره به حجاب در ادیان الهی بیان کرد: سوال این است که در ایران اسلامی ما بحث حجاب به چه شکل بوده است، میل و پوشش یک میل فطری است که در بطن انسان قرار داده شده است، میل به پوشش از ابتدای خلقت وجود داشته است، در آیین حضرت ابراهیم نیز اهمیت مسئله پوشش را دریافت خواهیم کرد.
وی افزود: در ایران باستان زنان طبقات بالا جرات آن را نداشتند آشکارا با مردم صحبت کنند زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی جز خانواده خود را ملاقات کنند، در هیچ جایی تصویری از زنان ایران باستان به صورت برهنه دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: اسلام حجاب را سنگر سعادت و رستگاری زنان می‌دادند اگر این سنگر آسیب ببیند عوامل سعادت شان نیز فرو می‌ریزید و موجب آلودگی خود و جامعه می‌شود.
عزت خواه در پایان نقش مدیران ومعلمان در ترویج فرهنگ حجاب را کلیدی دانست وگفت:: حجاب میوه عفاف است و از عفاف است که این میوه با اررزش تولید می‌شود و رشد می‌کند و باید از ریشه‌ها مراقبت کنیم.
دشمن متوجه بی انگیزگی برخی مسئولان شده است
دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در فتنه اخیر شاهد جنگ ترکیبی و هیبریدی هستیم جنگی که رسانه‌های دشمن و مهره‌های داخلی همه دست به دست هم داده اند، امروز با استفاده از تکنولوژی و تمام امکانات دشمنان انقلاب یک صدا شده اند، دشمن درجه یک استکبار امروز جمهوری اسلامی است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: وقتی می‌گوییم جنگ هیبریدی یعنی اینکه تمام شبکه‌های معاند دست به دست هم می‌دهند یک واقعه را بزرگ کنند در نظامی که معتقد هستیم هیچ مکتبی چنین جایگاهی برای زنان قائل نشده است، ما زنان افتخار افرین زیادی در بخش‌های مختلف داریم، امروز برابری در جامعه ما جای بحث ندارد.
وی با بیان اینکه برخی خواص بی بصیرت در کشور با خارج هم نوا می‌شوند و اصل اعتقادات را زیر سوال می‌برند این بی بصیرتی است گفت: تمام دنیا با تمام قدرتش علیه جمهوری اسلامی پای کار آمده است نقشه بزرگی توسط اسرائیل در حال انجام بود که قصد داشت در کارخانه‌ای در اصفهان انجام دهد، ایران اسلامی این دسیسه را نیز کشف کرد.
وی افزود: دو مرد و زن از فرانسه با ایران آمده بودند و تحت عنوان توریست سعی داشتند مطالبات صنفی معلمان را به تشویش بکشانند این‌ها مامور سرویس اطلاعاتی فرانسه بودند، چه کسی گفته جایی برای اعتراض نیست، اما ایتقدر کار رسانه‌ای شده که به دنبال تشویش هستند.
ملک حسینی گفت: دختری در یاسوج دستگیر شد که صفحات مجازی فعالیت داشت چند ساعت وقت گذاشتم و با این دختر صحبت کردم، شبهاتی مطرح کرد که به راحتی قابل توضیح دادن بودو همه در اثر ناآگاهی بود.
وی گفت: امروز باید به زبان نسل جدید با آن‌ها صحبت شود، گاهی حرف همدیگر را متوجه نمی‌شویم در حوزه جهاد تبین کار نکردیم، تکرار یک تکنیک رسانه‌ای است که استفاده می‌شود تکرار سناریو‌های جدید رسانه‌ای است.
وی با اشاره به مسائل اخیر در کشور گفت: بی تفاوت نباشیم، کشوری که نا امن شود برای همه نا امن است، چه کسانی به دنبال تجزیه نظام هستند؟ این خیالشان را به گور خواهند برد، اما ما نیز نباید بی تفاوت باشیم.
ملک حسینی افزود: دشمن متوجه عدم انگیزه در برخی از مسولان ما شده است هوشیار باشیم این کشور، خانه همه ماست.
آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: حجاب یکی از ارزش‌های والای دین مقدس اسلام است که زمینه حضور فعال و کارآمد را برای زنان فراهم می‌کند.
عاطفه مدیر نژاد با تقدیر از اداره کل آموزش وپرورش استان و ستاد امر به معروف ونهی از منکر در برگزاری این همایش بیان کرد: بعد از خانواده دومین نهاد تربیتی مدرسه و آموزش و پرورش است چیزی که لازم و ضروری است این است که حتما باید تعلیم و تربیت بر مبنای نظام و معیار اسلام باشد معلم نیز نقش محوری دارد.
وی بیان کرد: معلم برای دانش آموز یک الگو است و خودش را با نگرش و رفتار معلم همانند سازی می‌کند، توقع داریم معلمان در مدارس به این‌موضوع توجه جدی داشته باشند آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد.
در پایان این همایش از رابطان برتر عفاف وحجاب دستگاه‌های اجرایی استان، رابطان امور بانوان شهرستان‌ها و مناطق، مدیران برتر در حوزه عفاف وحجاب و خانواده‌های معزز شهدا وجانبازان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار