کد خبر: ۱۰۷۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 14 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

مکمل های ورزشی در پشت ویترین داروخانه ها به نمایش گذاشته می شوند جوانانی که سودای ورزش دارند و برای ایجاد تناسب اندام و باشگاه های ورزشی میروند گاهی غافل از مشکلاتی که برای آنها پیش می آید پا در میدان استفاده از مکمل های ورزشی میزنند.

برخی مکمل ها به صورت غیرمجاز بین جوانان دست به دست می‌شود و به یکدیگر توصیه می کنند که از آنها استفاده کنند و در استفاده از این مکمل ها گوی سبقت را از یکدیگر باید اما پشت پرده برخی از این اتفاقات مشکلات جدی و حتی مرگ است که برای سلامتی آنها است.

ورزشکاران معمولاً برای حضور در مسابقات ورزشی سعی میکنند از همه توان و انرژی خود استفاده کنند و برای موفقیت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند سودجویان در این میان با وسوسه کردن جوانان و ورزشکاران دانش آموزان سعی در ترویج استفاده از مکمل های مختلف ورزشی دارویی دارند.

به دانش آموزان برای تقویت تمرکز و بیخوابی خصوصاً در ایام امتحانات از قرص های مختلفی توصیه و ترویج می کنند که سلامت روح و روان آنها را نشانه میگیرد.

عوارض مکمل های بدنسازی یکی از مباحث داغ دنیای ورزشی است، برای استفاده از مکمل ها و ارتقای سطح فعالیت های بدنی می توان با پزشک مشورت کرد و از داروهای مورد تایید پزشکان استفاده شود.

به منظور کاهش عوارض مکمل های بدنسازی باید این مکمل ها را از مکان های معتبر مانند داروخانه ها تهیه کنیم و ترکیبات مکمل بدنسازی را بررسی کنیم و مطمئن شویدم که در آن از مواد غیر قانونی استفاده نشده است.

جوانان و نوجوانان بدانند برای پرورش اندام، موفقیت در مسابقات ورزشی، کاهش و یا افزایش وزن باید از روش های اصولی و نظر مربیان مجرب و مورد تایید اداره کل ورزش و جوانان و پزشکان پیش بروند تا در روند سلامتی آنها مشکلی رخ ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار