فلزات معمولی و مصنوعات، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و محصولات شیمیایی عمده ترین اقلامی بودند که به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، امارات، ارمنستان، آذبایجان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان صادر شدند
کد خبر: ۱۰۷۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 11 October 2022

به گزارش تابناک مازندران از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نیک نفس گفت: صادرات ۶ ماهه نخست امسال در تمام گمرکات استان از جمله آمل، بندر امیرآباد، ساری، نوشهر و فریدونکنار از لحاظ وزنی ۵۵۰ هزار و ۸۳۲ تن و از نظر ارزشی  ۱۴۲ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۴۰ دلار بود.

رئیس اداره گمرکات مازندران افزود: این ارقام در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد از لحاظ وزنی و ۶ درصد از نظر ارزشی افزایش داشت.

نیک نفس گفت: فلزات معمولی و مصنوعات، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و محصولات شیمیایی عمده ترین اقلامی بودند که به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، امارات، ارمنستان، آذبایجان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان صادر شدند.

او در خصوص میزان واردات در ۶ ماهه امسال اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۷۴۴ تن کالا وارد شد که از حیث وزن ۲۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۷ درصد افزایش داشت.
 
رئیس اداره گمرکات مازندران اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرکات استان را جودامی ، ذرت دامی، گندم، چربی ها و روغن های حیوانی، محصولات شیمیایی ، انواع کک،ذغال سنگ، چوب وکاغذ اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار