رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش کیف و کفش در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیرازی ‌نموده بود.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 09 October 2022

تابناک فارس به نقل از  پلیس فتا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر مشاهده " آگهی فروش یک عدد کیف و کفش مردانه زیر قیمت بازار " از وی کلاهبرداری شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، یک آگهی تحت عنوان "فروش کیف و کفش به قیمت کارخانه" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ 20 میلیون ریال وجه بعنوان پیش پرداخت از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌نمودند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار