پیکر سیدرضا مؤید شاعر آئینی کشور امروز بر روی دستان مردم، شاعران و خادمان، در مراسمی باشکوه در مشهد تشییع و در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 08 October 2022

به گزارش تابناک رضوی، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع) «سید رضا مؤید» که عصر جمعه 15 مهرماه در بیمارستان امام زمان(عج) مشهد دارفانی را وداع کرد صبح امروز با حضور مردم مشهد، شاعران و خادمان امام رضا(ع) از تکیه کرمانی‌ها به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بر پیکر این شاعر آئینی نماز خواند و مرحوم سیدرضا موید در صحن آزادی به خاک سپرده شد.

سید رضا مؤید خراسانی، شاعر و مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بود که روز گذشته در سن 80 سالگی به رحمت حق پیوست.

از این شاعر مطرح آیینی، صدها سروده در مدح و منقبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه در رثای حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به یادگار مانده است که این سروده‌ها و اشعار از دهه‌های قبل تاکنون، همچنان زینت‌بخش محافل و آیین‌های سنتی روضه‌ها و مولودی‌خوانی‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مؤید دارای قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی بود به نحوی که جلوه‌های آیات و روایات به همراه سیره اهل بیت(ع) و داستان‌های تاریخی در شعرهای وی بسیار به چشم می‌خورد.

سروده‌های وی تنها به مدح و منقبت اهل بیت(ع) خلاصه نمی‌شد، بلکه مضامین انقلابی و سرودهای حماسی در موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت نیز در دریای اشعار او موج می‌زد که این مهم مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

آیین تشییع این شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) ساعت 8 صبح امروز از تکیه کرمانی‌ها به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار