رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد از کشته‌های ترافیکی در استان عابران هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 06 October 2015
رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد از کشته‌های ترافیکی در استان عابران هستند.

سرهنگ غلامرضا امیدی در همایش فرهنگ یاران و همیاران پلیس که ظهر امروز سه شنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب در جایگاه والای خویش قرار گرفته و با تدبیر ایشان در بهترین موقعیت قرار داریم.

رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه با تبریک هفته ناجا، افزود: مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش ۳ ضلع مثلث ترافیک را تشکیل می‌دهند که متاسفانه در حوزه آموزش به نحو شایسته اقدامات لازم انجام نشده است.

سرهنگ امیدی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های مسئول در امر کنترل ترافیک شد و گفت: ۱۶ نهاد مسئول این حوزه‌اند اما حضور آنها بسیار کمرنگ است.

وی آموزش را مهمترین وجه ترافیک دانست و گفت: برای اینکه ترافیک را به نقطه ایده آل برسانیم تمام ادارات باید با ما همکاری کنند.

سرهنگ امیدی ترافیک را امری چندوجهی و نیازمند مشارکت عمومی برای روانسازی و کمک به رفاه مردم عنوان و بیان کرد: حضور ارزشمند در حوزه کنترل ترافیک در نهایت رفاه و آسایش را برای شهروندان در پی دارد.

وی در ادامه افزود: در سال ۸۴ تعداد ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر در کشور قربانی تصادفات رانندگی شدند اما این آمار در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۵۰۰ کشته ترافیکی رسید که نشان از عملکرد بسیار مثبت در حوزه ترافیک است اما این رقم نیز برای ما بالاست و بیش از پیش باید تلاش کنیم.

سرهنگ امیدی بیان کرد: هرساله بیش از یک میلیون و ۵۰۰ دستگاه خودرو وارد چرخه ترافیک کشور می‌شود که اگر هدایت لازم در این زمینه انجام نمی‌شد اکنون تعداد قربانیان سوانح رانندگی ما به ۶۰ هزار نفر نیز می‌رسید.

رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه خواستار ایجاد حرکت اجتماعی وسیع در بحث ترافیک شد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تمام امکانات را بسیج کنید تا کشته‌های ترافیکی در کشور به حداقل برسد.

سرهنگ امیدی با بیان اینکه ماحصل اقدامات فرهنگی در دراز مدت نتیجه می‌دهد، گفت: در سال ۸۴ به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو  ۲۳ کشته ترافیکی داشتیم اما سال گذشته این رقم به ۶/۳ رسیده که نسبت به میانگین جهانی ۷/۵ نفر کاهش داریم.

وی خاطر نشان کرد: ظرف ۷ سال گذشته تعداد کشته‌های ترافیکی در کرمانشاه به حداقل رسیده اما همچنان عابران پیاده بیشترین تلفات ترافیکی را شامل می‌شوند به طوریکه در ۶ ماه گذشته عابران ۵۰ درصد کشته‌های ترافیکی در استان را تشکیل می‌دهند.

سرهنگ امیدی در پایان افزود: وضعیت ترافیک کرمانشاه رضایت بخش نیست و بیش از پیش نیازمند آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار