رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان خواست :گزارش موارد مشکوک به سرقت را جزء وظایف شهروندی خود به شمار آورده و مراتب را بلافاصله از طريق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 11 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------

شهدا آينه تمام نماي ايثارند
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور، گفت: شهيدان آينه تمام نماي ايثارند و درس شهادت و ايثار ريشه در مکتب سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع) و ياران با وفايش در واقعه کربلا دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت در شهرستان سوادکوه مراسمی با حضور خانواده های معظم شهداء، فرماندهان و کارکنان نظامی و انتظامی و مسئولان ادارات در مسجد جامع امام حسین(ع) شهر آلاشت برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا، گفت: شهدا آينه تمام نماي ايثارند و درس شهادت و ايثار ريشه در مکتب سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع) و ياران با وفايش در واقعه کربلا دارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور با بيان اين که امنيت کشور مرهون خون پاک شهداست، افزود : شهداء انسان هاي وارسته اي بودند که با نثار خون پاک خود حريت و آزادگي را به ارمغان آوردند و ما وظيفه داريم ادامه دهنده واقعي راه آنان باشیم و از آرمان هاي مقدس اين عزيزان پاسداري کنيم .
حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، تصریح کرد: امروز دشمن با تغییر تاکتیک و با روش جدید وارد میدان شده و در فضای مجازی با حرکات ایذایی قصد مختل کردن بنیان خانواده را دارد لذا لزوم هوشیاری اقشار مختلف جامعه مخصوصا جوانان این مرز و بوم در بحث دشمن شناسی و انجام عملیات روانی و بر ملا کردن نقشه های شوم دشمنان در جهت حنثی کردن توطئه های بدخواهان نظام اسلامی و دشمنان انقلاب مورد انتظار است .
وی در ادامه اظهار داشت: شهداء از امام حسین (ع) تأسی کردند و با انتخاب راه سعادت به هدفشان رسیدند و اکنون در بهترین جا نزد پروردگارند و خوش به حال آنان که در راه اسلام و دین به شهادت نائل آمدند.
حجت الاسلام و المسلمین امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون شهداء دانست و افزود: اگر امروز در دنیا، در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن داریم و از اقتدار بالایی برخورداریم به خاطر ایثار و از خودگذشتگی شهداست.
رئیس عقیدتی سیاسی فراجا در خاتمه اذعان داشت: دشمنان نظام با نقشه های مختلف قصد ایجاد تفرقه و نا امیدی در ملت ایران را دارند لذا باید هوشیار باشیم و همچون گذشته با اتحاد و همدلی نقشه های پلید آنان را خنثی کنیم.#

-------------------------------

کاهش36 درصدی سرقت ساختمان های نیمه کاره در مازندران
سرهنگ سید محسن جعفری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران از کاهش36 درصدی سرقت ساختمان های نیمه کاره و دستگیری 82 سارق توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان در این رابطه خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور کاهش جرائم در سطح جامعه، طرح شناسایی نقاط مستعد جرم در دستور کار ماموران کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان قرار گرفت.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، افزود: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با سرقت ساختمان های نیمه کاره و درحال احداث به اجرا در آمد، ماموران با تلاش شبانه روزی و اجرای گشت های هدفمند موفق به دستگیری82 سارق وکشف 79 فقره سرقت در یک ماهه گذشته شدند.
وی همچنین از کاهش36 درصدی سرقت ساختمان های نیمه کاره نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: لازم است پیمانکاران و صاحبان ساختمان های در حال احداث ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیس ، نسبت به گماردن نگهبان ، تجهيزات بازدارنده و دوربين هاي مداربسته اقدام تا فرصت ارتکاب جرم برای سارقین کاهش یابد.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان خواست :گزارش موارد مشکوک به سرقت را جزء وظایف شهروندی خود به شمار آورده و مراتب را بلافاصله از طريق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-------------------------------

باند سرقت اموال داخل خودرو در قائم شهر متلاشی شد
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از انهدام باند سارقان محتویات داخل خودرو و کشف 14 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت‌ محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان ، پيگيري موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر با بيان اینکه پس از بررسي دقيق صحنه‌هاي وقوع جرم و تحقيقات ميداني، سارقان اين پرونده‌ها شناسایی شدند، افزود: پس از هماهنگی های قضائي متهمان که در قالب یک باند 4 نفره فعالیت می کردند در مخفیگاهشان به دام افتادند.
وی از اعتراف سارقین به 14 فقره سرقت محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان خبر داد و بيان داشت: متهمان پس از تكميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
خادمی در ادامه امنیت را یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیاز‌هاي هر جامعه عنوان كرد و اظهار داشت: تامين و ارتقاء امنيت همواره يكي از دغدغه‌هاي اصلي انتظامي است.
سرهنگ خادمی با تاكيد بر حذف زمینه‌های وقوع جرم خاطرنشان کرد: با برنامه‌ريزي دقيق، احساس مسئوليت و همچنين تجزيه و تحليل جرايم مي‌توان ضريب امنيتي را بالا برد و فضا را براي مجرمان به خصوص سارقان نا امن کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه با اشاره به نقش تعامل شهروندان در برقراری امنیت، از مردم خواست: در پیشگیری از جرائم در سطح جامعه با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-------------------------------

کشف 7 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق سيم و كابل برق و کشف 7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران 2سارق سابقه دار را در این ارتباط شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش تعامل و مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و از آنان خواست: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------

کشف 4 هزار نخ سیگار قاچاق در گلوگاه
سرهنگ محمودکلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 4 هزار نخ سیگار در بازرسی از یک واحد صنفی این شهرستان خبر داد
سرهنگ "محمودکلوانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای قاجاق، طرح بازدید از واحدهای صنفی در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان مقدار تقریب 4 هزار نخ سیگارقاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصريح كرد: متهم اين پرونده به همراه اقلام کشف شده به مرجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ کلوانی در پايان با اشاره به استمرار طرح های مبارزه باقاچاق خاطرنشان كرد: پلیس 110 آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسايي و برخورد با مجرمان است.

-------------------------------

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از تخریب 423 متر مربع ساخت و سازهای غیرمجاز در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر مبنی بر تصرف غیر قانونی و احداث بنا در بخشی از زمین های کشاورزی روستاهای بالادست شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران پاسگاه شهدا پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی ویلاها و دیوار های ایجاد شده در اطراف این زمین ها تخریب شد.
سرهنگی عنایتی با بیان این که در اجرای این طرح 423 متر از ارضی کشاورزی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت گفت: ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ متهم برابر نظر کارشناسان بالغ بر 4 میلیارد و 230 میلیون ریال برآورد شده است.
وی در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------

دستگیری سارق ساختمان نیمه کاره در فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از دستگيري سارق حرفه‌ای ساختمان نیمه کاره با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایي و پس از هماهنگي های قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفيگاهش دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار ادامه داد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به 9 فقره سرقت ساختمان های درحال ساخت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ هاشم پور در پایان از شهروندان خواست: برای پيشگيري از سرقت ضمن به توصيه و هشدارهاي پليسي، در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و يا ترددهاي افراد مشکوک و ناشناس موضوع را سريعاً از طريق سامانه تلفني ١١٠ به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------

کشف بیش از 5 هزار نخ سیگار قاچاق در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی، فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 5 هزار نخ سیگار قاچاق از یک واحد صنفی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"اکبر درویشی" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای خارجی، طرح برخورد با قاچاق کالا در سطح شهرستان نوشهر در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ، افزود: در اجرای این طرح پس از برسی های اطلاعاتی و شناسایی یکی از عاملان فروش و عرضه کالاهای قاچاق، در بازرسی از واحد صنفی متهم 5 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان اینکه در این ارتباط متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: پلیس در برخورد با قاچاقچیان کالا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و انتظار ما از مردم عزیز این است که در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------

دستگیری سارق چادرهای مسافرتی در بابلسر
سرهنگ ذکریا محمودی سرپرست انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق داخل چادرهای مسافرتی با اعتراف به 13 فقره سرقت گوشی تلفن همراه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ذکریا محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه مسافران مستقر در پارک ها و اماکن تفریحی در شهر بابلسر، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با انجام تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگیر کردند.
سرپرست انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 13 فقره سرقت گوشی تلفن همراه از چادرهای مسافرتی مستقر در سطح شهر بابلسر اعتراف و 6 دستگاه گوشی تلفن همراه از وی کشف شد.
سرهنگ محمودی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد، از مسافران خواست: از رها کردن چادرهایشان در پارک ها و اماکن تفریحی خودداری و با عمل به توصیه های پلیس فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند.

-------------------------------

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده، فرمانده انتظامی شهرستان ساری از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در 86 هزار متر از زمین های کشاورزی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر،اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی و احداث بنا در بخشی از اراضی کشاورزی ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساخت وسازهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد.
سرهنگ حسن زاده افزود: در این عملیات 86 هزارمتر از اراضی کشاورزی که به صورت غیر قانونی توسط متهم تصرف شده بود رهاسازی شد.
وی ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر 40 میلیارد ریال عنوان کرد و در خاتمه ، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار