این شهرستان زیبا فاقد سیستم فاضلاب شهری است و اگر در نقاط مختلفی در این شهر قدم بزنیم متوجه خواهیم شد که فاضلاب های خانگی در رودخانه ها رها شده و علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع موجب تخریب محیط زیست و چهره بسیار بدی برای این شهر زیباست
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 04 September 2022

به گزارش تابناک مازندران، برای زیر ساخت های گردشگری و عمرانی در رامسر، نیازمند تزریق اعتبارات ملی و استانی است.

بر اساس این گزارش ، در سایه بی توجهی مسئولین ملی و استانی، عروس شهرهای ایران بی جهاز مانده است!

شهرستان رامسر با مواهب طبیعی و خدادادی، جنگل های بکر، سواحل زیبا و ییلاقات بی نظیر خواستگاه میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی در ایام سال بوده است.

جذب توریست بزرگترین عامل رونق اقتصاد منطقه و اشتغالزایی بوده، اما باید واقف باشیم ضعف در زیر ساخت های گردشگری بزرگترین چالش پیش روی بوده که عدم چاره اندیشی مسئولین سبب مشکلات عدیده ای شده است.

رامسر پس از ایجاد زیرساخت ها چه نیازهایی دارد ؟

شهر رامسر بعنوان مرکز کنوانسیون بین المللی تالاب ها با عضویت ۲۰۰ کشور از نظر محیط زیست مورد توجه دنیاست

متاسفانه این شهرستان زیبا فاقد سیستم فاضلاب شهری است و اگر در نقاط مختلفی در این شهر قدم بزنیم متوجه خواهیم شد که فاضلاب های خانگی در رودخانه ها رها شده و علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع موجب تخریب محیط زیست و چهره بسیار بدی برای این شهر زیباست.

یکی از نیازهای فوری شهر رامسر ایجاد شبکه مدرن فاضلاب شهری بوده که متاسفانه در سالهای اخیر بعلت عدم اطلاع رسانی درست و توجیه نا صحیح مردم توسط دستگاه های ذیربط با تصویب اجرای طرح بخاطر مخالفت های مردمی پرونده آن بسته شد که باید دوباره برای حفظ سلامت تک تک شهروندان بحث پرونده فاضلاب شهری دوباره روی میز اجرا قرار بگیرد.

برای شهر رامسر بسیار ناپسند است که بعنوان قطب گردشگری فاضلاب شهری نداشته باشد.

گزارش های میدانی و مردمی حکایت از آنست که متاسفانه فاضلاب های جمع آوری شده بصورت شبانه و مخفیانه دور از نظارت در رودخانه ها رها می‌شود که فاجعه زیست محیطی را به بار خواهد آورد.

بر اساس گزارش های سازمان محیط زیست شناه گاه های ساحلی رامسر که در بستر رودخانه ها قرار گرفته اند بخاطر ورود فاضلاب ها قابل استفاده برای شنا نیستند

لذا میطلبد مسئولین ذیربط نسبت به اجرای هر چه سریع تر فاضلاب شهری رامسر اقدام فوری انجام دهند.

دفن زباله در آشکته چال خاری بر چشم های عروس شهرهای شمالی

متاسفانه تمام شهرهای شمال ایران بویژه رامسر طی بیش از چند دهه مسئله زباله را با دفن آن در جنگل ها بصورت پاک کردن صورت مسئله از دید واقعیت دور کرده اند.

اما حقیقت اینست که با توسعه ساخت و ساز ها و افزایش جمعیت و عدم دفن غیر اصولی و تفکیک زباله و حتی احداث دستگاه زباله سوز و عدم استفاده علمی از طلای کثیف شاهد کوهی از زباله در دل جنگل اشکته چال هستیم و این بعنوان دومین تهدید زیست محیطی رامسر را در آینده ای نزدیک با مخاطرات زیادی مواجه خواهد ساخت.

هر چند نصب و راه اندازی دستگاه پردازش زباله یکی از اقدامات عملی در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی برای رامسر بوده است.

طی سال‌های اخیر با برپایی جلسات متعدد و بی نتیجه و شعار زدگی ها روز به روز با حرکات نمایشی و ژورنالیستی دستگاه های ذیربط نتوانسته اند این معضل بسیار خطرناک را حل نمایند.

باید هم برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهری متناسب با وضعیت جغرافیایی رامسر و همچنین جذب سرمایه گذار برای حل مسئله زباله بصورت اورژانسی این دو مشکل عمده رامسر درمان شود.

یادداشت: جلال کمالی

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار