سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق گفت: در چار چوب برنامه های مصوب این شورا عملیات ساخت پارک بزرگ، ویژه بانوان با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع واقع در بلوار طریق الرضا این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 04 September 2022

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بافق اظهار کرد: این پارک دارای مسیر دوچرخه سواری، دریاچه مصنوعی ، قایقرانی، رستوران، کافی شاپ ، فروشگاه، زمین های ورزشی، فرهنگسرا، سینما و تئاتر، پارکینگ و جایگاه استراحت است.

به گفته وی، اجرای این پروژه به صورت فاز بندی انجام وتکمیل می شود که مرحله نخست آن کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد .

این عضو شورای اسلامی شهر بافق با بیان این‌که عملیات حصار کشی، خاکبرداری و خاکریزی این پروژه در دست اجراست خاطرنشان کرد: طراحی و نظارت براین مجموعه مهم به عهده یکی از مهندسان ، طراحان و معماران برجسته کشور، گذاشته شده است .

به گفته آخوندی، وی بیش از ۴۰۰ پروژه از جمله باغ پرندگان اصفهان ، آبشار تهران ، باغ ملی گیاه شناسی ، باغ پرندگان تهران و نیز آبشار بافق را در کارنامه خود دارد

وی، پیش بینی هزینه سا خت و تکمیل این پارک را افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم از محل اعتبارات و منابع داخلی شهرداری بافق تامین و اختصاص یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق تاکید کرد: استمرار حضور موثر زنان در خانواده و جامعه نیازمند ایجاد و حفظ  روحیه نشاط  و شادابی است و در این راستا  ساخت و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و تفرجگاههای ویژه بانوان ، امری ضروری به نظر می رسد.

آخوندی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر بافق با توجه به جایگاه زنان در جامعه، فعالیت در فضایی امن، سالم، مفرح، زیبا و راحت برای تفریح  و فعالیتهای فرهنگی، هنری را برای بانوان مورد توجه ویژه قرار داده است.

به گفته وی، این پارک با هدف تقویت جسم و تحرک بیشتر بانوان، تفریح در فضایی به دور از استرسهای محیطی، تقویت روحیه شاد و با نشاط در زنان  و دختران جوان و نوجوان، در مکانی امن همراه با آرامش خاطر و به دور از نگاه نامحرمان ساخته می شود و اداره تمام امور در آن بر عهده بانوان است.

عضو شورای اسلامی شهر بافق خاطرنشان کرد:  رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمانهای اطراف به پارک از ویژگیهای اصلی پارک بانوان محسوب می شود و این مجموعه دارای فضاهای مختلف تفریحی – ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر است.

منبع: فارس
برچسب ها: پارک ، بانوان ، بافق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار