آیین افتتاحیه و آغاز مرحله اجرایی پروژه های شرکت ملی گاز ایران یکشنبه ششم شهریورماه با حضور وزیر نفت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 28 August 2022

آیین افتتاحیه و آغاز مرحله اجرایی پروژه های شرکت ملی گاز ایران یکشنبه ششم شهریورماه با حضور وزیر نفت برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، در این مراسم که در محل سالن شهید رجایی ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز وزیر نفت را همراهی می کردند شهرستان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط بودند.


پروژه های مهم در سطح کشور به دستور وزیر نفت افتتاح شد که شامل: پروژه خط انتقال گاز زاهدان-دشتک-زابل و پروژه فاز ۲ خط انتقال گاز زرند کرمان و نیز گازرسانی به ۷ شهر و ۱۷۴ روستا و ۱۹۱ واحد صنعتی در استان کرمان و افتتاح ۴۰ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ هرات-مشکان با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریال و افتتاح گازرسانی به ۲ شهر و ۸۳ روستا و ۳۵۰ واحد صنعتی در این استان و افتتاح گازرسانی به ۳ شهر و ۱۲۳ روستا و ۵۰ واحد صنعتی در استان آذربایجانغربی از دیگر بخش های این مراسم بود. کلنگ زنی ۱۶۵ روستا و ۵۰ واحد صنعتی در استان آذربایجانغربی و کلنگ زنی ۳ شهر و ۲۷۴ روستا و ۷۱۳ واحد صنعتی در استان کرمان از دیگر اقدامات حوزه گازرسانی می باشد.


محمدصادق محبی نظر، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در این ارتباط گفت: شرکت گاز استان همدان اولین استان سبز کشور در گازرسانی به شهرها و روستاها می باشد که ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹/۹ درصد خانوار روستایی بهره مند از گاز هستند و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مرکز امداد متمرکز، GIS READY راه اندازی شده است و بیش از 87 درصد تاسیسات گازرسانی استان، گازرسانی به 8 روستا، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 8 روستای جدید، اجرای 227 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز و نصب 3 هزار و 878 مورد انشعاب، بخشی از مهمترین اقدامات این شرکت از ابتدای مردادماه 1400 تا پایان تیرماه 1401 بشمار می آید.


وی تاکید کرد: توسعه گازرسانی در بخش های صنعتی همسو با تحقق شعار سال نیز از دیگر برنامه های راهبردی این شرکت بشمار می آید.


محبی نظر ادامه داد: شرکت از ابتدای مردادماه 1400 تا پایان تیرماه امسال، 196 واحد صنعتی شامل فاز توسعه کارخانه شیشه همدان، نشاسته الوند، CNG درگزین و... گازرسانی شده اند.


مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه های تعریف شده، هم اکنون عملیات گازرسانی به 3 شهرک در جریان است، افزود: علاوه بر این شهرک های صنعتی؛ مطابق مصوبه شورای اقتصاد، 76 واحد صنعتی نیز در دستور گازرسانی قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار