شهردار اردکان در جمع خبرنگاران:
شهردار اردکان با ابراز گلایه از فاصله گرفتن از ظرفیت شهر فرهنگی علم و ادب اردکان با صنعتی شدن این شهر، از حمایت شهرداری و شورای اسلامی این شهر از طرح های ارزشمند حوزه فرهنگی هنری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 28 August 2022

«احمد رضا متالهی» در نشست با اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهر اردکان و جمعی از خبرنگاران و رسانه های استان ضمن گرامی‌داشت هفته دولت با بیان این مطلب که در سالهای اخیر اقدامات صورت گرفته از مبحث و ظرفیت شهر فرهنگی علم و ادب اردکان فاصله گرفته و فعالیت چشمگیری در این زمینه صورت نگرفته است، تصریح کرد: هر طرح ارزشمند و قابل اجرا، مخصوصا در حوزه فرهنگی و هنری به ویژه مبحث شهروندی که نام دیرینه اردکان را زنده کند، مورد حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان قرار خواهد گرفت.

شهردار اردکان که همزمان با هفته دولت این نشست را ترتیب داده بود با اشاره به این مطلب که امروزه رسانه های خبری پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند، از رسانه ها خواست با ایجاد فضایی که دغدغه خدمت به مردم در آن دیده می شود، به خدمت رسانی بهتر به شهروندان کمک کنند.

متالهی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده تا با همدلی بیشتر به ارایه خدمات بیشتر بپردازیم و به دور از هیاهوی رسانه‌ای، اسباب رضایت مردم را فراهم کنیم.

شهردار اردکان به فعالیت های عمرانی شهرداری اردکان در زمینه شهری اشاره کرد و گفت: خرید و تملک شش پلاک دیگر در مسیر طرح‌های عمرانی شهرداری به متراژ تقریبی ۱۲۰۰ متر و به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال واقع در خیابان‌های شهید شابلی(سه مورد) ، خیابان ام البنین(س)، تقاطع پیامبر اعظم به فکور و خیابان شهید لاجوردی صورت پذیرفته که از دیگر اقدامات شهردای و شورای اردکان در این دوره است.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه مشکلات اجرای پروژه اصلاح سیما و منظر و ترافیک فاز اول بلوار شهید بهشتی حدفاصل میدان شفق تا میدان شهید دهستانی با جلسات برگزار شده در استانداری بررسی و مرتفع گردید و بزودی به سرعت پیش بینی شده برای اتمام بازخواهد گشت.

شهردار شهر تاریخی اردکان افزود: طول مسیر این پروژه ۸۰۰ متر است که شامل عملیات عمرانی و ترافیکی، تراش آسفالت و زیرسازی و روکش آسفالت، جدول گذاری، کف سازی و اجرای فضای سبز در رفیوژ میانی است که پس از عملیات آسفالت، ترسیم خط کشی و نصب علائم و تابلوهای آن نیز انجام می شود.

شهردار اردکان ضمن دعوت به همراهی و صبوری مردم در اجرای هر چه بهتر این پروژه از شهروندان خواست تا از مسیر های جایگزین در این محور تا زمان انتهای کار استفاده نمایند.

متالهی تصریح کرد: دو طرح مهم پارک بزرگ در خیابان امام رضا(ع) منطقه جنت آباد اردکان و پارک ویژه بانوان در بلوار شهید بهشتی منطقه سه شنبه بازار این شهر از جمله طرح های شهرداری اردکان است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

«مسعود نوریان اردکانی» رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره بادبادک ها، در سال‌های پیش از کرونا همه ساله در هفته آغازین مهر در اردکان برگزار می‌شد، گفت: پس از وقفه دو ساله به دلیل شرایط کرونایی، هفته اول مهرماه امسالاین ویژه برنامه پرطرفدار همراه با برنامه های فرهنگی هنری در مجاورت انبار شهید عباسپور در مسیر جاده چک چک اردکان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری با رویکرد جدید، برنامه‌های آموزشی و فرهنکی در موضوع‌های مختلف در سطح شهر اردکان و محلات از جمله ویژه برنامه یلدا، تجلیل از مدال آوران و افتخار آفرینان، فضاسازی شهری،‌ توجه به فعالیت کودکان در محلات مایل کتابخوانی و قصه خوانی برگزار گردیده است.

نوریان با تاکید بر افزایش تعاملات شهرداری و شورا با شهروندان ایده پرداز ابراز امیدواری کرد: با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اجرای طرح های مختلف شهرداری شاهد حرکات سازنده‌ای در جهت رفاه و رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.

رئیس شورای شهر اردکان با اشاره به این موضوع که به زودی در کل شهر اردکان طرح جمع آوری هدفمند پسماند خشت اول طرح عظیم اردکان پلاس اجرایی می‌شود، یادآور شد: شهر اصولا محل تبادل کالاهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و بدون مردم معنی نخواهد داشت و شهر عاری از فضاهای حضور مردم، شهری بی روح و خسته کننده خواهد بود. اصولا فضاهای شهری جایی هستند که جان شهر در آن جاری می شود و اگر مردم در طرح های شهرداری مشارکت نکنند، این تبادل صورت نخواهد پذیرفت و از شهر ایده آل مورد نظر مردم دور خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه استان و شهرستان اردکان بخش پایانی نشست ۳ ساعته شهردار اردکان با معاونین و رئیس شورای اسلامی این شهر در محل سالن اجتماعات تحقیقات سالمندی اردکان بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار