درنشست مشترک رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش با رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی کلانشهر‌های ایران درباره راه اندازی خانه موزه‌های شهدا تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 28 August 2022

به گزارش تابناک قم، امیر رودباری رئیس مرکزمطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش در این نشست با اشاره به  مظلومیت شهدای ارتش علی الخصوص شهدای نیروی هوایی ارتش بر لزوم معرفی رشادت‌ها و بزرگان این حوزه و همکاری ومشارکت دراجرای برنامه‌های فرهنگی ازقبیل برگزاری یادواره شهدا و احداث خانه موزه‌ها تاکید کرد.

او در ادامه تقدیم ۴۸۰۰۰ شهید ارتش و ۲۱۴ خلبان را مورد توجه قرار داد  و افزود: رشادت‌های نیروی هوایی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس ونقش این نیرو‌ها درپیروزی‌های رزمندگان اسلام وصف ناپذیر است.

رودباری با اشاره به ایجاد موزه هوانوردی در یگان نیرو  از آمادگی انتقال تجهیزات به فضای عمومی علی الخصوص پادگان قلعه مرغی و جمع آوری آثار و تجهیزات جهت راه اندازی موزه شهدای نیروی هوایی و فرماندهان شهید ارتش خبر داد.

حمید نادری ،رئیس کمیته گردشگری شهرداری‌های کلانشهر‌های ایران هم در این نشست  با بیان  رشادت‌های فرماندهان نیروی هوایی بر لزوم معرفی فرماندهان شهید تاکید کرد و گفت: پیگیری ها برای راه اندازی خانه موزه‌ های ایثار و شهادت درکلانشهر‌های ایران به عنوان مقاصد گردشگری مقاومت در حال انجام است.

او در ادامه  ایجاد کارگروه مشترک متشکل از شهرداری ها؛ ارتش ونیرو‌های مسلح ، بنیادشهید و امورایثارگران را مورد توجه قرار داد و  بر ورود بخش خصوصی برای تحقیق و تجهیز و  راه اندازی وبهره برداری از خانه موزه‌ها تاکید کرد.

نادری همچنین  ازپیگیری ها برای راه اندازی خانه موزه شهدا در تهران بزرگ در پادگان قلعه مرغی باهمکاری مدیریت گردشگری شهرداری تهران و پیگیری ایجاد خانه موزه سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی در قزوین خبر داد.

در پایان این نشست رئیس مرکزمطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش و رئیس کمیته گردشگری شهرداری‌های کلانشهر‌های ایران از  موزه هوانوردی بازدید کردند.

این موزه نخستین و تنها مرکز دائمی نمایش‌های هوایی ایران و خاورمیانه است که با هدف نمایش هواپیما‌ها و آشنایی با پرواز و صنعت هوا فضا راه‌اندازی شده است. این مجموعه ۴۰ هکتار وسعت دارد و در بخش‌های متنوع خود از محوطه هواپیما‌ها گرفته تا سالن موزه به ارائه تاریخ و سرنوشت هوانوردی ایران و جهان می‌پردازد. این موزه در کیلومتر ۵ بزرگراه «تهران ـ کرج»، روبه‌روی پارک «ارم»، واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار