رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر گفت: کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» واقع در انتهای خیابان سعدی ملایر به مساحت ۵۰۰ متر مربع با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان و کمک خیر کلنگ زنی شد
کد خبر: ۱۰۶۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 25 August 2022

عملیات احداث کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» در ملایر آغاز شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر گفت: کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» واقع در انتهای خیابان سعدی ملایر به مساحت ۵۰۰ متر مربع با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان و کمک خیر کلنگ زنی شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: سید مهدی آخشیک رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر روز چهارشنبه دوم شهریور ماه در آیین کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت: این کتابخانه به زیر بنای ۲۶۰ مترمربع با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.

وی مطرح کرد : زمین این پروژه به مساحت ۵۰۰ متر مربع، بهمن ماه سال گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تامین شده است.

آخشیک تصریح کرد : علاوه بر مساعدت خانم «صلح میرزایی» به نیابت از فرزندش«زنده یاد کیارش حمیدی» در ساخت پروژه، دو میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای این پروژه مصوب شده است.

رئیس کتابخانه های عمومی ملایر افزود : این پروژه از اعتبارات استانی سال گذشته و امسال نیز برخوردار است و در فاز نخست طبقه اول کتابخانه ساخته می شود و در مراحل بعدی تکمیل خواهد شد.

آخشیک از احداث کتابخانه عمومی شهید مسعودی پور به مساحت ۴۰۰ مترمربع و زیر بنای ۲۶۰ مترمربع خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال در منطقه امامزاده عبدالله، کلنگ زنی خواهد شد.

وی تکمیل کتابخانه عمومی روستای توچغاز با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه های عمومی شهر زنگنه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر پروژه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در دولت سیزدهم برشمرد.

آخشیک اظهار داشت: کتابخانه عمومی روستای توچغاز ۱۲۰ متر مربع با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شهر زنگنه با ۲۰۰ متر مربع مساحت به اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال تکمیل هستند.
انتهای پیا

همچنین در ادامه مجید فرجی شهردار ملایر در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی خدماتی «شهید احمدرضا احدی» بیان کرد : عملیات اجرایی این پروژه با هدف توسعه خدمت رسانی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در سال ۹۸ آغاز شد.

فرجی با بیان اینکه محله جویبار در محدوده بازآفرینی شهری واقع شده است، افزود : نیاز به فرهنگسرا برای امور فرهنگی کودک و نوجوان و ایجاد بازار روز یکی از نیازهای اصلی این منطقه بود.

وی تصریح کرد : با وجود توقف پروژه به مدت یکسال، طبق تامیدات رئیس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه کاره، تکمیل این پروژه در اولویت شهرداری ملایر قرار گرفت.

 

عملیات احداث کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» در ملایر آغاز شد

وی به مساحت ۷۰۰ متر مربعی این مجموعه فرهنگی خدماتی اشاره کرد و بیان کرد : این مجموعه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سه طبقه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

شهردار ملایر خبرداد:: این مجموعه شامل یک طبقه فرهنگ سرا، یک طبقه کتابخانه و هفت واحد تجاری است.

فرجی اظهار امیدواری کرد و گفت : ضرورت احداث کتابخانه در شهرک ولیعصر، توسعه مراکز فرهنگی در سطح شهر از اولویت های شهرداری است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، بتوانیم ظرف سه سال آینده چند مرکز فرهنگی و کتابخانه در ملایر ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار