مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستایی استان از تاریخ 11 تا 15 آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 05 October 2015
مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستایی استان از تاریخ 11 تا 15 آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگاران ایسنا و ایرنا با اشاره به نامگذاری روز 15 مهرماه در تقویم کشور به نام روز روستا، اظهار کرد: سال گذشته به مناسبت این روز در تهران همایش ملی روز روستا با حضور مسئولین کشور برگزار شد و امسال نیز این همایش دو روزه (13 و 14 مهرماه) با حضور 1200 دهیار، اعضای منتخب شوراها، کارآفرینان و مخترعان روستایی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال علاوه بر برگزاری همایش، نمایشگاه توانمندیهای روستاییان در عرصه  اقتصاد مقاومتی نیز از امروز کار خود را در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز می‌کند.

بالایی هدف از برگزاری این نمایشگاه را پرداختن به فرهنگ روستاها به عنوان خاستگاه اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی-ایرانی و تلاش برای ارج نهادن به آداب و سنن و فرهنگ اصیل روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستا، تبیین جایگاه روستاییان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بهره مندی از ظرفیت‌های محلی و مردمی در ارایه راه حل مشکلات روستاییان از جمله معیشت و مهاجرت و معطوف کردن توجه برنامه‌ریزان و مسئولین نظام به روستاها به عنوان قطب مولد کشور عنوان کرد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به اهداف ارزشمند در برپایی این نمایشگاه و نیز برای شرکت در همایش روز ملی روستا، یک تیم 85 نفره از استان را به تهران اعزام کردیم.

مدیرکل امور روستایی استان کرمانشاه اظهار کرد: 45 نفر از دهیاران، اعضای شوراها و کارآفرینان روستایی استان در همایش ملی روستا حضور خواهند داشت و مابقی افراد در نمایشگاه توانمندیهای روستایی در عرصه اقتصاد مقاومتی که از 13 تا 17 مهرماه برپا می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در فضای 210 متری نمایشگاه که در اختیار استان کرمانشاه قرار داده شده است برپایی شش غرفه فرش دستباف، تولیدات ارگانیک کشاورزی( شامل عرضه روغن حیوانی، زعفران، رب انار، سقز، سماق قرمز، انجیر، تخمه آفتابگردان، شیره توت، نخود، عدس، خرما، شیره خرما و عسل)، غرفه صنایع دستی (شامل عرضه گلیم بافی، ارغوان بافی، سازهای سنتی، صنایع فلزی، گیوه و جاجیم)، غرفه گردشگری و غرفه نمایش زندگی روستایی در کرمانشاه را در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: همچنین در قسمتی از فضایی که در اختیار داریم جوانان روستای نمونه زردویی شهرستان پاوه، با معرفی اختراعات، ابتکارات و برنامه‌های حوزه تولید، اشتغال و فعالیت روستایی را به نمایش می‌گذارند.

بالایی در ادامه به برنامه‌های روز ملی روستا در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش ملی روستا در اکثر شهرستانهای استان در روز 15 مهرماه، تجلیل از فعالان عرصه تولید و کارآفرینی در روستاها و برپایی نمایشگاه‌های بخش و شهرستانی صنایع دستی، تولیدات عشایری و زندگی روستایی از جمله این برنامه هاست.

وی اظهار کرد: همچنین از هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستایی استان در تاریخ 11 تا 15 آبان ماه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار