یک کارگردان آلمانی گفت: بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 07 October 2015
یک کارگردان آلمانی گفت: بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند.

دنیس بالدوف کارگردان آلمانی نمایش 'زمین گرد است'روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تئاتر از برترین ابزار های انتقال مفاهیم به کودکان است چرا که در قالب این سرگرمی می‎توان مفاهیم را درست به آنها انتقال داد.

وی بیان کرد: نزدیکی به دنیای کودکان و آشنایی با رویاپردازی های کودکانه از حضور والدین در تئاتر های ویژه کودک و نوجوان حاصل می شود.

کارگردان نمایش 'زمین گرد است' تصریح کرد: میزبانی همدان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بسیار خوب بوده و با توجه به اینکه برای نخستین بار است در این جشنواره شرکت می کنم اما تجربه بسیار خوبی بود که با آثار مختلف آشنا شوم.

وی اضافه کرد: انتظارات کودکان از تئاتر بسیار متفاوت است به طوری که هدف آن ها از تماشای تئاتر در مواردی چون سرگرمی، هیجان و توانایی رویاپردازی خلاصه می شود که باید همه آنها را به فراخور نیاز، مورد توجه قرار داد.

دنیس بالدوف ادامه داد: نگاه من به تئاتر برای کودکان یک نگاه شخصی است که فقط جنبه سرگرمی دارد و نمی تواند به عنوان ابزار آموزش از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره ها فرصت مناسبی برای تبادل تجربه و تقویت مطالعات برای ارائه کارهای بهتر است.

وی افزود: این جشنواره به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند که باید آن را به فال نیک گرفت.

10 گروه نمایشی از هشت کشور مختلف دنیا در جشنواره تئاتر حضور دارند.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نهم تا 14 مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار