رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع طرح پلیس افتخاری تاکنون یک هزار نفر در استان کرمانشاه جذب شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 05 October 2015
 رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع طرح پلیس افتخاری تاکنون یک هزار نفر در استان کرمانشاه جذب شده‌اند.

سرهنگ عبدالکریم احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه طرح پلیس افتخاری از سال 93 در استان کرمانشاه انجام شده است، اظهار داشت: از زمان آغاز این طرح تاکنون یک هزار نفر از جوانان استان شرکت کرده‌اند که در ارتقای نظم عمومی بسیار موثر است.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه با بیان اینکه عضویت در این طرح دارای شرایط عمومی و اختصاصی است، عنوان کرد: داشتن سن 18 سال به بالا و عدم مشمولیت خدمت وظیفه عمومی از جمله این شرایط است.

سرهنگ احسانی با بیان اینکه اعضای پلیس افتخاری در سطوح یک و دو با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند، افزود: براساس پیش‌بینی انجام شده برای هر شهرستان براساس نیاز و جمعیت سهمیه پلیس افتخاری در نظر گرفته شده است که از این افراد در مراسمات و مناسبات ویژه استفاده می‌شود.

وی درباره جزئیات اجرای طرح امنیت محله محور در استان گفت: در این طرح از افراد سرشناس، معتمد و با نفوذ برای رفع مسائل موجود در محلات و مناطق مختلف در کرمانشاه و به منظور بررسی و آسیب‌شناسی این مسائل استفاده می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعضای طرح امنیت محله محور در ایجاد نظم عمومی و برگزاری مراسمات مناسبتی نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: با ارتقای نظم عمومی از طریق مشارکت بیشتر مردم بسیاری از مسائل در جامعه کاهش می‌یابد.

سرهنگ احسانی از کاهش سه درصدی جرایم مربوط به سرقت در طول شش ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون در موضوع پیشگیری از جرایم اقدامات بسیاری از جانب نیروی انتظامی انجام شده است و در بسیاری از حوزه ها کاهش جرایم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از جرایم مشارکت مردم اهمیت دارد، عنوان کرد: در صورت ارتقای آگاهی مردم نسبت به آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی و مشارکت اقشار مختلف مردم و همنوا شدن مردم با نیروی انتظامی بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه بیان کرد: آموزش ترافیکی و راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان و طرح همیار پلیس از جمله نمونه‌های مشارکت مردمی در سال‌های اخیر است که سبب توجه بیشتر والدین به رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات در تصادفات رانندگی شده است.

سرهنگ احسانی با بیان اینکه جرایم مربوط به نزاع‌های فردی و دسته جمعی نسبت به سایر جرایم در استان آمار بیشتری دارد، گفت: کاهش نزاع‌های فردی و دسته جمعی در استان کرمانشاه نیازمند فرهنگ‌سازی و افزایش آستانه تحمل افراد در مشاجرات و درگیری‌ها و همکاری بیشتر بین مردم و نیروی انتظامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار