سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در شب شهادت امام سجاد (ع) سراسر اندوه و ماتم است.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 10 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آستان مقدس احمدی و محمدی در شب شهادت سید الساجدین (ع) سیاه پوش و سراسر حزن و اندوه است.
مرثیه سرایی، قرائت قرآن و سخنرانی از جمله برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شب شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام زین العابدین (ع) است.
دوازدهم محرم سالروز شهادت اسوه عابدان، سید ساجدان، زین العابدین امام سجاد (ع) است، امامی که پیام‌آور واقعه عاشورا و پیوند دهنده مردم با خدا به وسیله دعا بود.
کسی که پیام‌آور واقعه عاشورا و ابقا کننده شیعه در خفقان دوران حکومت اموی است.
امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا که از چهره پلید امویان پرده برداشت، با ایراد خطبه‌های طوفانی در کوفه، شام و مدینه و مبارزات پیگیر، بیشترین اثر را در این زمینه داشت.
بعد از واقعه عاشورا حضرت امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) با خطبه‌های کوبنده و قراء یزید و یزیدیان را بیشتر رسوا کردند و موجب ماندگاری نهضت عاشورا شدند، ایشان به همراه حضرت زینب (س) توانستند آن‌چه را که در کربلا به وقوع پیوست به مردم انتقال دهند و قیام کربلا را برای همیشه زنده نگه دارند.
امام سجاد (ع) در زنده نگه نگهداشتن واقعه عظیم عاشورا نقش مهم و بسزایی را ایفا کردند.
این امام همام سرانجام در پنجاه و هفت سالگی در محرم سال ۹۵ قمری، بر اثر زهری که به دستور ولید بن عبدالملک اموی به آن حضرت خورانیده شد در مدینه منوره به شهادت رسیدند و در قبرستان بقیع در جوار قبر مطهر عمویش امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار