خلیل عبداللهی ضمن تائید کشف دو جسد در یک خودرو، اظهار داشت: صبح امروز شاهد سقوط یک دستگاه خودرو سواری در شهرستان بختگان استان فارس و کشف دو جسد از همشهریان خود شدیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 31 July 2022

تابناک فارس به نقل تسنیم: با اعلام سازمان هواشناسی کشور درباره ورود یک سامانه بارشی پر قدرت به جنوب کشور، این سامانه از عصر روز سه شنبه چهارم مردادماه از جنوب وارد استان فارس شد. مسئولان شهری و مدیریت بحران نیز با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی مونسون از شهروندان تقاضا دارند تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین حضور در مناطق کوهستانی و پل‌ها پرهیز کنند.

خلیل عبداللهی ضمن تائید کشف دو جسد در یک خودرو، اظهار داشت: صبح امروز شاهد سقوط یک دستگاه خودرو سواری در شهرستان بختگان استان فارس و کشف دو جسد از همشهریان خود شدیم.

وی افزود: عملیات بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل در استان فارس با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز شده است و این عملیات در مسیر‌های مسدود شده و جا‌هایی که نیاز به ترمیم دارد در حال انجام است.به دلیل خسارات بسیاری که بارندگی‌ها فارس به شهرستان بختگان وارد کرد این عملیات را از این شهرستان آغاز کردیم.

وی در رابطه با میزان خسارات گفت: خسارت‌های ناشی از سیل به دلیل ادامه یافتن بارندگی‌ها هنوز مشخص نیست و با پایان یافتن بارش‌ها قطعا به ارزیابی خسارات خواهیم پرداخت.

مهدی خوبیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، شهرستان‌های درگیر سیلاب در استان فارس را 24 شهرستان شامل زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، رستم اعلام و اظهار داشت: تا کنون به 1798 خانوار آسیب دیده امداد رسانی انجام شده است.

معاون جمعیت هلال احمر فارس همچنین با اشاره به آسیب دیدن 7 هزار و 798 نفربر اثر سیلاب از ارائه خدمات به 5 هزار و 346 نفر حادثه دیده، گفت: 20 نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی توسط امدادگران مداوا شدند و یک نفر متاسفانه جان باخت.

خوبیار با اشاره به وجود 248 تیم عملیاتی با 1145 نیرو، 193 خودرو عملیانی در عملیات امداد استان طی سه روز گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت 853 نفر اسکان داده شده و 1450 بسته غذای گرم (غذای سرد:650، البسه اهدایی کودک 50، دمپایی20)، 3899 کیلوگرم نایلون، 3511 تخته پتو، 977 تخته موکت، 23 چادر، 880 بسته غذایی 72 ساعته و 26 بسته غذایی یک ماهه و 60 بسته غذایی 24 ساعته توزیع شده است.

 

معاون جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده‌ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودرو‌های گرفتار در سیلاب، عشایران گرفتار در ارتفاعات گفت: در این مدت مذکور با استفاده از 64 دستگاه موتور پمپ و لجن کش کار تخلیه آبگرفتگی 172 باب منزل هموطنان استانی فارسی صورت گرفته است.

خوبیار تعداد روستا‌های تخلیه شده را پنج روستا شامل روستا‌های زین آباد و روستای رمبه شهرستان داراب، روستا‌های صالح‌آباد و ایزدی شهرستان بختگان و روستای جعفر آباد شهرستان آباده طشک اعلام کرد.

برچسب ها: سیل ، مونسون ، کشته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار