رئیس منابع طبیعی آبدانان اظهار کرد : ۱۰۶۰ گونه گیاهی در استان ایلام شناسایی شده است که حدود ۳۰ درصد آن خاصیت دارویی و خوراکی دارند که از این میزان تعداد بیش از ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 29 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ سید قدرت الله نوروزی افزود  : تنوع گونه‌های مختلف این محصولات، جغرافیای شهرستان  قابلیت مصرف در فصول مختلف از طریق خشک کردن و خواص دارویی و خوراکی از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد این گیاهان است.

وی گفت :  آبدانان با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم توپوگرافی خاص منطقه بیش از ۷۰ درصد گونه‌های شناخت شده گیاهی را در خود دارد که براین اساس می‌توان آبدانان را معدن گیاهان دارویی دانست.

نوروزی ادامه داد : از ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی ثبت شده در ایلام ۱۴۵ گونه درختی و درختچه‌ای است که ۹۵ گونه آن بومی و ۵۰ گونه دست کاشت غیربومی بوده و مابقی نیز به شکل بوته‌ای و علفی است.

وی مطرح کرد : گل گاو زبان میمونی (تشنه داری)، پنیرک، آویشن(ازبوه)، گل گاو زبان، کنگر، پاغازه، ونگی(کرفس کوهی)، تره، پیازکوهی، پونه کوهی، بابونه تنها بخشی از گیاهان هستند که در طبیعت این شهرستان به وفور یافت می‌شود؛ گل گاو زبان، آویشن، پونه کوهی، پیازکوهی و بابونه از مهمترین و پرمصرفترین گیاهان دارویی شهرستان هستند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار